Synd (att: Rasmus)
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-11-01 14:46

Hej!

Jeg har tænkt lidt over hvad synd egentlig er for en størrelse, og kunne
derfor godt tænke mig at vide hvilket ord der bliver brugt i den
originale skrift (græsk eller hebræisk, si?) og om det evt. betyder
flere ting?
På forhånd tak

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Live4Him

Dato : 19-11-01 15:56

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> wrote in message
> [...]
> derfor godt tænke mig at vide hvilket ord der bliver brugt i den
> originale skrift (græsk eller hebræisk, si?) og om det evt. betyder
~~~~~~~~~~~~~~~~
På :
http://bible.crosswalk.com/Lexicons/Greek/grk.cgi?number=266&version=kjv
kan man se hvad det græske ord for synd er, samt hvilke betydninger det har.
Det er også muligt at finde det hebraiske ord for synd.

Græsk : Synd=Hamartia
1.
A. to be without a share in
B. to miss the mark
C. to err, be mistaken
D. to miss or wander from the path of uprightness and honour, to do or go
wrong
E. to wander from the law of God, violate God's law, sin

2.
that which is done wrong, sin, an offence, a violation of the divine law
in thought or in act
3.
collectively, the complex or aggregate of sins committed either by a
single person or by many

jørgen.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-11-01 17:37

Mange tak for svaret Jørgen!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-11-01 03:38

Stefan Bruhn <news004@3x7.dk> mælte sligt:

> [...]
>derfor godt tænke mig at vide hvilket ord der bliver brugt i den
>originale skrift (græsk eller hebræisk, si?) og om det evt. betyder

Hejsa,

Skal gerne vende tilbage til det, men har hammertravlt lige for tiden,
hvilket burde aftage lidt når valget er overstået. Skal møde om lidt
over fire timer (kl. 8:15) for at være valgtilforordnet indtil engang
omkring midnat, når alle stemmer er talt sammen og går også og grifler
med et bachelorprojekt, men som sagt er det et spændende emne, og jeg
skal gerne lige se, hvad jeg kan finde, men det bliver først sent på
ugen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"En smule filosofi gør en mand til ateist,
men fordybelse i filosofi fører frem til religion."