Hvilket blommetræ
Fra : kursist18

Dato : 19-11-01 14:19

Hej NG

Jeg står for at skulle anskaffe et blommetræ til haven.

Er der noget med at der er nogle sorter der er selvbestøvende, og nogen der
absolut skal stå i nærheden af en artsfælle for at kunne blive med børn.

mvh

Ivan Nielsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-11-01 14:41

On Mon, 19 Nov 2001 14:19:18 +0100, "kursist18" <n18@udc.hk.dk> wrote:

>Jeg står for at skulle anskaffe et blommetræ til haven.
>
>Er der noget med at der er nogle sorter der er selvbestøvende, og nogen der
>absolut skal stå i nærheden af en artsfælle for at kunne blive med børn.

Opal, victoria og vist også Ouilliens Reine Claude er selvbestøvende.
Af disse ville jeg selv vælge en Opal.

Resten (self. medmindre jeg har overset nogle selvbestøvende skal
bestøves af en anden sort. Dvs. det er ikke nok at du køber 2 ens, det
skal være 2 forskellige sorter når de ikke er selvbestøvende.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Esther Raaby

Dato : 20-11-01 20:09

Opalblomme er en dejlig blå blomme, og den er selvbestøvende. Jeg har lige
købt en Ungarsk sveskeblomme, men det er en gammel sort der ikke er
selvbestøvende, men den er utrolig god til råsyltet blommer, da den er meget
fast. Den kan kun købes i Assens planteskole, der gerne sender den. De er et
besøg vær, hvis man ønsker nye frugttræer af gamle sorter.
Hilsen Esther