Att.: virksomheder med interesse i multime~
Fra : Maria Holm

Dato : 19-11-01 12:38

"Efterlysning af respondenter til eksamensprojekt"

Hej,
Vi er fire studerende fra Erhversakademiet i Kbh, nærmere betegnet
multimediedesignerstuderende. Vi er i gang med vores eksamensprojekt og vil
gerne høre fra virksomheder med interesse i udviklere i grafiske programmer.

Idéen er at lave en hjemmeside for alle multimediedesignerstuderende i hele
DK. Hjemmesiden vil blive udformet som et galleri, hvor de studerende har
mulighed for at uploade deres multimedieproduktioner.
Derudover vil virksomheder også have mulighed for at kigge på de studerendes
produktioner og evt rekruttere nye medarbejdere.
Ved hver produktion vil navn, email og hvilke programmer designeren har
brugt være oplyst. Virksomhederne har her mulighed for også specifikt at
søge på personer med kompetencer i et givent program.Ydermere vil det være
muligt at se hvad denne/disse personer har lavet af produktioner i
programmet.

Det, vi er interesserede i, er at høre om din virksomhed ville bruge et
sådan site når nyt personale skal ansættes. Ser din virksomhed fordel i en
hjemmeside, hvor I selv finder en ansat istedet for at annoncere?

På forhånd tak.

Venlig hilsen,
MUD03

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 19-11-01 12:56

d. 19/11/01 12:37 skrev Maria Holm på maria@holm.mail.dk:

> [...]
> sådan site når nyt personale skal ansættes. Ser din virksomhed fordel i en
> hjemmeside, hvor I selv finder en ansat istedet for at annoncere?

Hej

Jeg er selv multimediedesignerstuderende og har lige startet eget firma,
hvor jeg skal udvikle simuleringer af miljøer i lærings-øjemed. Hvis det går
godt, skal jeg bruge flere personer og i sådan et tilfælde ville jeg være
overordentlig glad for et sådant ressource-site, idet der er meget
tilfældighed forbundet med de personlige netværk, som ellers kunne være
muligheden. Men jeg ville også annoncere selv og have større forventninger
til det.
Jeres beskrevne site skal dog kunne opfylde nogle punkter, som måske er
udenfor jeres egen magt:

1: Det skal være standarden indenfor branchen - ikke 20-30 konkurrerende
sites eller få ressourcer på sitet.
2: Det skal være dybt om den enkelte - ikke 2 animationer og en email.

Bagdelen er at sådanne udstillingssites nærmer sig freelance-genren, og
efter min mening er der ikke noget så godt som en motiveret ansøgning
målrettet det specifikke job i det specifikke firma, hvis man leder efter en
medarbejder - en decideret ansættelse, som jeg forstår jeres site sigter
mod.
Og så skal det jo finansieres... Hvis det var i virkeligheden.
Good luck.

-pst

Fra : Jakob

Dato : 22-02-02 17:11

Hej Poul,
Hvis du mangler "rigtige" kontor faciliteter til din virksomhed, men ikke
ønsker at stå med 70m2 lokaler til 1 mand og en husleje på kr. 10.000/md.,
så kan jeg tilbyde dig leje af en arbejdsplads i vor nyoprettede IT-Hus i
Roskilde.

For yderligere information kontakt mig venligst på jva@ibw-sol.com eller 46
32 68 68.

Best Regards