Usugi DR250.
Fra : Morten Dahl

Dato : 19-11-01 11:55

Hmm lettere inspireret af faldende temperatur og visse indvider i denne
gruppe har jeg besluttet mig for at skulle ha en mudderscooter.

Nu er det sådan at jeg kan komme til en ´89 suzuki DR250 for meget få penge
(ca 5Kkr) men tumpen som har haft den indtil nu (en af mine gode venner) har
virkeligt hærget skidtet intet virker på den. Og motoren tjae den har ikke
gået rigtigt i 2år og nu vil den intet. udstødningen er ikke eksisterende og
bremserne ligeså

Men nu er det jo ikke lige DR250 der er flest af, så mit spørgsmål er, kan
man bruge delene fra en DR350 eller er det helt i skoven. Jeg tænkte på lige
at smutte på indkøb i tyskerland og hjembringe en DR350 og så ellers flytte
alt nødvendigt over.

Men hvad med cyklen generelt? jeg er ikke ude efter et hardcore mudderjern,
men mere noget jeg kan fjolle rundt på og udsætte for diverse dumheder

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 12:57

Hvis der er betalt afgift, og stellet ikke er helt væk, så har du vel et
godt projekt.

Nu er jeg jo ikke lige ekspert i mudderræsere (andet end at vælte på dem)
men mon ikke du skulle kombinere med en rimelig nu ting >95

Mads Lund
KTM300, mudmachine

Fra : Morten Dahl

Dato : 19-11-01 13:11

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der er betalt afgift, og stellet ikke er helt væk, så har du vel et
> godt projekt.

Jamen stellet fejler intet, motoren vil ikke stárte, bremserne er rustet
fast, udstødningen er rustet helt væk og kæden kan bruges som koben. Men
ellers fejler den intet. og der er betalt afgift og den er synet i år. Samt
nye dæk mm. så for en små 5K tror jeg sku godt det ku fungere. Og har fundet
ud af at 2½ og 3½ er samme stel. Så der ryger sådan en på traileren næste
gang jeg er på indkøb.

> Nu er jeg jo ikke lige ekspert i mudderræsere (andet end at vælte på dem)
> men mon ikke du skulle kombinere med en rimelig nu ting >95

Jo men det sku jo også gerne være til at betale sig fra og modellen er ikke
ændret siden ´90 så jeg napper såen en 91-92 ting hvad nu jeg ka finde
billigt. Og så skal du se hjerneskader på hjul. Lau sidder stadig og smiler
ved tanken om vinterræs

-
Morten

Fra : Morten Juel

Dato : 19-11-01 14:38

Og så skal du se hjerneskader på hjul. Lau sidder stadig og smiler
> ved tanken om vinterræs
fuck hvorfor bor i på den forkerte side af broen ??
Jeg gad fandeme godt at ligge og ræse noget mudder snask, med jer jyde
drenge

Nå, men så må man jo tage sig sammen og købe sig en vinter cykel !

Mvh
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-11-01 15:38

> [...]
> fast, udstødningen er rustet helt væk og kæden kan bruges som koben. Men
> ellers fejler den intet. og der er betalt afgift og den er synet i år.

Hvordan kan det lade sig gøre at hærge en mc sådan, og endnu værre, hvordan
kan det lade sig gøre at få den synet i den tilstand?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Dahl

Dato : 19-11-01 15:45

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Samt
>
> Hvordan kan det lade sig gøre at hærge en mc sådan, og endnu værre,
hvordan
> kan det lade sig gøre at få den synet i den tilstand?

Øhh nu kender du ikke Jack, han kan ødelægge alt på rekordtid. Cyklen var
rimelig da den blec synet i jan.2001 men ligesiden er den blevet voldhærget
og det sidste ½år kunne den ikke køre over 50km/t så det affandt Jack sig
bare med. Det skal lige siges at det er samme gut som har en CBR1000 motor
liggende med 3 huller i blokken, og en cbr kørende uden topkåbe og med en
10cm skæv sædeparti efter lidt botanisering en tåget og glat morgen. Manden
har ingen respekt for nogetsomhelst..

Han er faktisk kun overgået af en anden af gutterne der har præsteret at
smadre sin cykkel på en togbane, skulle lige skyde genvej og havde ikke
tænkt på skiftesporet midtvejs

-
Morten Dahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-01 17:36

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lige
> at smutte på indkøb i tyskerland og hjembringe en DR350 og så ellers

Det eneste de to cykler passer sammen, er dæk.

DR250 er en ret slap cykel, mens DR350 var state-of-the-art midt i 90'erne,
og stadig er en rigtig god offroader.

Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-11-01 21:42

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> Det eneste de to cykler passer sammen, er dæk.
>
> DR250 er en ret slap cykel, mens DR350 var state-of-the-art midt i

Hvis jeg husker ret havde DR350 i beg. af 90-tallet en børnesygdom der
gjorde den komplet umulig at sparke igang med varm motor. Men det er vel
fikset på de senere modeller...

Asger
ZX-10

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-11-01 21:42

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-11-01 21:42

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-01 22:32

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker ret havde DR350 i beg. af 90-tallet en børnesygdom der
> gjorde den komplet umulig at sparke igang med varm motor. Men det er vel
> fikset på de senere modeller...

Du husker ret.
Susuki lavede et "fix" til den (nogle karburator-småting) som man fik gratis
hos sin forhandler, så selv de gamle burde ikke have problemet mere.

Rittig

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-11-01 08:00

> [...]

> Det eneste de to cykler passer sammen, er dæk.
>
> DR250 er en ret slap cykel, mens DR350 var state-of-the-art midt i

Nu er jeg jo rimelig grøn udi de havelågers konstruktion. Men for mig at se
er stellet da det samme på de 2 modeller. Men ellers er der vel altid
muligheden at de passer nummerplade og stelnummer.
Nu var det egentlig kun meningen at cyklen skulle bruges i forbindelse med
vinter tosserier og som en undskyldning for at tilbringe tid sammen med Mads
på hans fars marker. Noget seriøst ræs tror jeg sku ikke på da min fysiske
formåen er meget begrænset. Så den skal kun bruges til alle de ting/forsøg
der på forhånd er dømt til at gå galt.

-
Morten Dahl
GSXR600&GSXR750 og DR250

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-11-01 11:49

> Nu er jeg jo rimelig grøn udi de havelågers konstruktion. Men for mig at
se
> er stellet da det samme på de 2 modeller.

OK jeg trækker de ord i mig igen. De har ikke så meget tilfældes
Derimod er en DR250 en GN250 med anden bagsvinger og forgaffel ) så om
ikke andet er de nemme at få reservedele til...

Men ellers er der vel altid
> muligheden at de passer nummerplade og stelnummer.

Tjae det bliver jo nok den løsning

-
Morten

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-11-01 14:53

> OK jeg trækker de ord i mig igen. De har ikke så meget tilfældes
> Derimod er en DR250 en GN250 med anden bagsvinger og forgaffel ) så om
> ikke andet er de nemme at få reservedele til...

med andre ord.. en trillebør med 2 hjul... ! *g*

mvh Tommy Fer

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-01 16:47

> Men ellers er der vel altid
>
> Tjae det bliver jo nok den løsning

Ja, ikke? Det har så den lille pudsige sideeffekt, at hvis du bliver
indblandet i et færdselsuheld (Nej, hvordan skulle det dog kunne ske, om
vinteren, og så på motorcykle?) som en eller anden idiot forårsager i en af
de myriader af situationer hvor forsikringsselskaberne laver "delt skyld",
så ... Ja, lad os bare sige at idioten får et piskesmæld som han senere
påstår er invaliderende, og Bolitiet eller bilindspektionen opdager dit
lille nummer (og hvordan skulle DET nu kunne ske?), så kan du hænge på en
bøde på 40.000, en efterbetaling af registreringsafgift på et eller andet
fantasibeløb (da du jo har taget cyklen i brug har du ingen reel
klagemulighed) og et erstatningskrav som i værste fald kan kravle op i de 6
cifredes rækker.
Ja, fusk du et stelnummer, det sker der nok ikke noget ved.

Eller tænk over HVOR stor en risiko du løber, i forhold til HVOR meget du
sparer. Er det det værd?

Rittig