Perfect Day
Fra : Wiseguy

Dato : 19-11-01 11:42

Jeg søger en sang der måske hedder A Perfect Day. Den er sunget af en masse kunstnere (bl.a. David Bowie) i forbindelse med en eller
anden indsamling.

Kan den købes på single eller skal man have fat i et specielt album?

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-11-01 12:34

Wiseguy skrev: (messageID:

> Jeg søger en sang der måske hedder A Perfect Day. Den er sunget af en
> masse kunstnere (bl.a. David Bowie) i forbindelse med en eller anden
> indsamling.

Ja, den hedder ganske rigtigt Perfect Day.

> Kan den købes på single eller skal man have fat i et specielt album?

Den er udgivet på single - om den er på et album, ved jeg ikke.

http://www.shop-in-shop.dk/ShopInShop/dk.belle.sis.site.Audio_cd.showAudioSpec?id=13636

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Jonas

Dato : 19-11-01 12:49

Wiseguy wrote:

> [...]
> anden indsamling.
>
> Kan den købes på single eller skal man have fat i et specielt album?

Så vidt jeg husker blev den lavet af BBC til at reklamere for et eller andet tv-program. Alle kunstnerne på "A Perfect Day" havde
medvirket i det pågældende tv-program.
Oprindeligt er sangen lavet af Lou Reed.
___
Jonas _ /.o,_\ __
…… <-O~---O-‘>

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-11-01 12:51

In an article of 19 Nov 2001 Wiseguy wrote:

> Jeg søger en sang der måske hedder A Perfect Day. Den er sunget af en
> masse kunstnere (bl.a. David Bowie) i forbindelse med en eller anden
> indsamling.

Uha, ja, det er en skrækkelig udgave!

Du skulle derimod prøve at finde Duran Durans cover af samme sang fra deres
1995 album "Thank You". Men "Perfect Day" var nu i tidernes morgen også til
at få på CD single med Duran Duran. Deres cover er nemlig ikke så lidt
bedre end det variouscrap, der blev udgivet nogle år senere.

Men ellers kan du jo kigge efter den med Lou Reed, for det er nemlig ham,
der har skrevet og først indsunget nummeret. Hvornår han gjorde det, er et
godt spørgsmål, men det var vist en gang i starten af 80'erne. Hans
oprindelige udgave er også bedre en det variouscrap, som du omtaler, men
jeg må indrømme, at jeg stadig foretrækker Duran Durans udgave.

> Kan den købes på single eller skal man have fat i et specielt album?

Umiddelbart har den sikkert kun været udgivet som CD single dengang i 1997
eller så, hvor den blev lavet. Så den er nok lidt svær at få fat på i dag.

Og iøvrigt, så vidt jeg ved, blev sangen indsunget for at fejre BBC's brede
dækning af alle slags musik. Det er derfor, at der er så forskellige
kunstnere, der deltager på pladen (og også derfor, at det lidt lyder af
helvede til). Det er mig bekendt også en BBC-udgivelse, for mig bekendt
fejrede de sig selv. Men derfor kan overskudet selvfølgelig godt have gået
til et eller andet velgørende.

--
Uffe Holst

Fra : Troels

Dato : 19-11-01 14:51

>jeg må indrømme, at jeg stadig foretrækker Duran Durans udgave.

Det gør Lou Reed vist også....

/Troels

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 21-11-01 14:28

> [...]
> oprindelige udgave er også bedre en det variouscrap, som du omtaler, men
> jeg må indrømme, at jeg stadig foretrækker Duran Durans udgave.

Nu er der noget ved titelen og Lou Reed´s måde at levere sangen på, der gør, at
jeg bedst kan lide Snakeeyes´ egen version. Det er hans bidende, lidt mørke,
lidt agressive og specielt hans meget afklarede, integrerede fortolkning af
sangen, jeg holder af. Han har ikke nogen stor stemme. Han har ikke just noget
højteknologisk big band bag sig, men verden kan vende op og ned, og Lou Reed
vil altid være Lou Reed.
Ikris

--
Posted from [213.129.5.147]

Fra : Los

Dato : 19-11-01 13:06

"Wiseguy" skrev...
> Jeg søger en sang der måske hedder A Perfect Day.
> Den er sunget af en masse kunstnere (bl.a. David Bowie)
> i forbindelse med en eller anden indsamling.

Du kan læse mere om nummeret på
http://www.bbc.co.uk/info/perfect/index.shtml

Som de øvrige skribenter synes jeg heller ikke specielt godt om versionen.
Dog løber det koldt ned af ryggen på mig, når Heather Small (forsangeren fra
M People) gør alle de andre sangere til skamme, med de alt for få sekunder
hun får tildelt på nummeret.

Morten

Fra : Wiseguy

Dato : 19-11-01 13:53

> [...]
> M People) gør alle de andre sangere til skamme, med de alt for få sekunder

Takker for alle svarene.

Jeg er dog ikke helt enig med jer. Jeg er ikke den store Bowie fan - men hans stemme er jo helt fantastisk i denne sang.

mvh

Kostas
email@supertips.dk

PS: det skal lige siges at jeg ikke har hørt originalen - eller nogen andre versioner for den sags skyld. Hvis nogen skulle ligge
inde med dem på mp3 eller lign må de meget gerne sende mig en mail. Jeg kunne godt tænke mig at høre dem.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-11-01 15:21

"Wiseguy" <no@way.com>

> Jeg er dog ikke helt enig med jer. Jeg er ikke den store Bowie fan - men
> hans stemme er jo helt fantastisk i denne sang.

Jeg synes nu også, versionen er i orden, bortset fra et par øjeblikke,
hvor det bliver lidt komisk. Springet fra operasangere til drengeband
er lidt for stort.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mikster

Dato : 19-11-01 21:39

"Wiseguy" <no@way.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er dog ikke helt enig med jer. Jeg er ikke den store Bowie fan - men
hans >stemme er jo helt fantastisk i denne sang.

Fuldkommen enig. Jeg fik gåsehud første gang jeg hørte Bowie synge den linie
(den ene linie).

VH MIKKEL

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 20-11-01 00:25

> [...]
fra
> M People) gør alle de andre sangere til skamme, med de alt for få sekunder

Kan også tydeligt huske at jeg fluks måtte vide hvem hun dog var. Hun synger
jo fantastisk, når hun får lov.

--
Morten Mock Sørensen
Århus N

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 22-11-01 15:37

> Kan også tydeligt huske at jeg fluks måtte vide hvem hun dog var. Hun synger
> jo fantastisk, når hun får lov.

Og også en af de få, der blev inviteret til at brøle om kap med Tom Jones på
Reload. Og det lyder bare vidunerligt.
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]