Et år i Frankrig
Fra : Ifar T. Aloth

Dato : 19-11-01 11:51

Der må være masser af mennesker, der har tilbragt et års tid eller lign. i
Frankrig og kan øse af deres erfaringer til en fyr på 27 år, der ønsker at
følge i deres fodspor.
Er der nogen af jer, der har idéer til hvordan en ikke sprogkyndig (indenfor
det franske) kan opnå at komme til at bo i Grenoble (eksempelvis) fra
perioden juli 2002 til august 2003. Erfaringer vedr. hvordan man får en
bolig og job er naturligvis essentielle, men også andre erfaringer er gode
at have med inden ankomst.
Jeg taler flydende engelsk (kan det mon hjælpe i Frankrig!!) er udd.
pædagog, men er primært interesseret i blot at komme derned for at opnå
sprogfærdigheder og snuse til kulturen. Håber I kan hjælpe!
/Dan.

Fra : coppi

Dato : 20-11-01 15:21

Hej.

Jeg har ikke nogen erfaring med det,men det bliver svært, aat finde noget
når du ikke taler fransk.

coppi

Fra : Søren Blom

Dato : 22-11-01 02:02

"Ifar T. Aloth" <hjortsoe@hotmail.com> skrev
> Er der nogen af jer, der har idéer til hvordan en ikke sprogkyndig
(indenfor
> det franske) kan opnå at komme til at bo i Grenoble (eksempelvis) fra
> perioden juli 2002 til august 2003.

Det er som udgangspunkt næsten et krav til at du kan i hvert fald noget
fransk. Det er et få tal af franskmænd der kan tale andet end fransk.

Franskmænd kan generelt ikke forstå at alle ikke taler fransk når de er i
Frankrig og især når man vil bo der, hvilket til en vis grad er forståeligt.
Så brug vinteren på at lær noget fransk på aftenskole.

Men ellers ved jeg ikke lige hvad du skal gøre. Kender ikke så meget til
Grenoble men ved at Paris er både svært at finde bolig i og meget dyr
tilmed.

--
Søren Blom
soren@blom.dk