Antilasing 1x 2x 4x?
Fra : Gimmer

Dato : 19-11-01 09:03

hej... jeg har et asus gf3 v8200 men hvad vil subj sige? skal man køre 4X
eller 1x?
jeg syntes nok at have hørt at graffiken bliver bedre ved 4X men det så også
bliver langsomere! er det rigtigt?

vh Gimmer

Fra : Gimmer

Dato : 19-11-01 09:36

hvis jeg sætter den til 0 stiger min 3dmark2001 score med over 2000 !

men hvad er bedst?
vh Gimmer

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-11-01 10:56

Hvis din GPU-kraft er 100
så er den med Fsaa x2: 50
med Fsaa x4: 25
og med Fsaa x8: 12,5

Mere eller mindre, geforce bruger nogle teknikker der gør at ovenstående
ikke passer 100%, men det er tæt på

Fra : Gimmer

Dato : 19-11-01 18:56

okay... dvs jo højere jo dårligere?

men hvorfor ?
hvad gavner det at have 4X slået til?
vh Gimmer

Fra : Hellfire

Dato : 19-11-01 22:06

> okay... dvs jo højere jo dårligere?
>
> men hvorfor ?
> hvad gavner det at have 4X slået til?
> vh Gimmer

Prøv at starte et 3D acc. spil, og læg mærke til de skrå linier. De vil se
ud som en slags "trapper". FSAA udjævner disse trapper ved at lade de
omkringliggende pixels flyde sammen, så man får en mindre drastisk
farveovergang. F.eks. vil man mellem en sort og en hvid flade få en grå
linie. Alt i alt får FSAA det til at se ud, som om man kører med en højere
opløsning. Jeg mener iøvrigt at kunne mindes, du har et GF3?!? Så prøv med
Quincunx AA i stedet. Det bruger en anden teknik, som 1x, 2x....., og kræver
knap så meget processorkraft (fra GPU'en, altså), men ser lige så godt ud.