Pros and cons ved Nokia 8810.
Fra : Anders Beck

Dato : 18-11-01 14:09

Hej Alle.

Jeg går med tanken om at skifte min gode gamle Ranasonic G600.

Da jeg rejser en del, så vil jeg også gerne anskaffe mig en Psion Revo til
E-mail og en smule tekstbehandling. Derfor vil jeg gerne have en fon med
Modem og IR.
Samtidig skal den også have vibrator.

Den telefon som passer denne beskrivelse bedst (og ikke koster en bondegård)
er 8810.
Jeg har altid set den som "topmålet" af fede telefoner, og da det gik op for
mig at den kan fås brugt for omkring 1.000,- så var jeg helt klar til at
købe den.

Men er der nogle herinde som har nogle kommentarer til den, inden jeg køber
den?
Hvordan er tasterne? Kan man skrive beskeder på den?
Hvor kort er batteri-levetiden?
Andet jeg skal tænke på, inden jeg køber så forældet en telefon?

Anders Beck

Fra : Henrik L.81

Dato : 20-11-01 10:41

Tjaa.. 8810 er jo en "singleband" telefon, dvs sige at den kun benytter sig
af GSM900 nettet. Mine erfaringer med den er, at den efter dagens standard
har et MEGET dårligt sende og modtage signal.
Og som en bonus, kan jeg næsten garantere at du skal købe et nyt batteri til
den (hvis du vil have over en dags standbytid på den)

Men køb bare 8810 hvis du syntes at den ser fed ud.. For det GØR den. Men
behold også hellere din Panasonic så du har en telefon du Kan ringe fra.

Fra : Jacob

Dato : 21-11-01 08:52

Hold fingrene fra den !!!

Hvis du så gerne vil have en telefon med modem og IR, så køb dig en 8310.
Den har både GPRS og HSCSD. GPRS har jeg selv haft oppe og køre 32kB/s og
HSCSD kan køre max 43,2 kB/s: Begge er dog abonnementsafhængige.

Det er mit råd !

MVH Jacob