Kølepasta på grafikkort?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 18-11-01 13:31

Mit Asus V6600 bliver utroligt varmt efter ca. 10 min spil. Hvis jeg nu ikke
gider at investere i en ny køler (kortet bliver snart skiftet ud), burde det
så virke hvis man puttede en klat kølepasta under den nuværende køler?

På forhånd tak.

vh Henrik

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 18-11-01 15:25

"Henrik Petersen" <henrik_s-p@get2net.dk> skrev

> [...]
burde det
> så virke hvis man puttede en klat kølepasta under den nuværende køler?

Muligvis, men mon ikke allerede der sidder noget kølepasta derunder?
Problemet på mit Asus V7700 er netop, at Asus har smurt et alt for tykt
lag kølepasta på, hvilket som bekendt har den modsatte effekt - nemlig at
det isolerer varmen.

mvh
Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-11-01 16:05

Henrik Petersen wrote:

> [...]
> så virke hvis man puttede en klat kølepasta under den nuværende køler?

Hvis du med utrolig varmt mener ca. 70 grader så er der ingen grund til
panik, det er nemlig ganske normalt.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Petersen

Dato : 18-11-01 19:54

> Hvis du med utrolig varmt mener ca. 70 grader så er der ingen grund til
> panik, det er nemlig ganske normalt.
>
> Mvh
>
> Bruno

Når jeg mener utroligt varm, mener jeg at det har været oppe på 127 grader,
men oftest står computerenm af ved 80-90 grader.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-11-01 15:49

Henrik Petersen wrote:

> Når jeg mener utroligt varm, mener jeg at det har været oppe på 127 grader,
> men oftest står computerenm af ved 80-90 grader.

OK, den er heftig! (Medmindre du selvfølgelig regner i farenheit )

Er du sikker på at blæseren kører rundt altid? Prøv evt. at køre et par timer
unden låg.

mvh

Bruno

Fra : Henrik Petersen

Dato : 20-11-01 23:58

> OK, den er heftig! (Medmindre du selvfølgelig regner i farenheit )
>
> Er du sikker på at blæseren kører rundt altid? Prøv evt. at køre et par
> [...]

Nej, det er skam i celcius... Jeg har nu haft køleren af og smurt noget
bedre kølepasta på. Asus havde puttet en masse hvidt klistret stads på
Min idle temp er nu på 54, før 56. Full load er på 65, før 80-90. DET
HJÆLPER...

vh En gladere GeForce ejer
Henrik

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-11-01 22:00

Kølepasta er til for at skabe kontakt mellem køleellementet og chippen. Det
kan godt være at begge dele ser pæne og glatte ud, men det er de ikke, og
især ikke når tingene bliver varme, så er det man har sin kølepasta til at
fylde disse ujænheder ud. Derfor skal der ikke en ordenlig pølse på når man
bruger det, for så løber det ned på andre komponenter når det bliver varmt.

Kim Larsen