Agent henter ikke nye indlæg
Fra : Mogens

Dato : 18-11-01 12:27

Min nyhedslæser Free Agent 1.21/32, er holdt op med at hente nye
indlæg. Når jeg vælger "Get new headers in subscribed groups" så løbes
grupperne igennem og viser "Finished receiving new headers", men der
er ingen nye headers !?
Går jeg derefter ind i en specifik gruppe og henter eks. 250 samples,
så får jeg en række nye indlæg med, så af en eller anden årsag får
Agent ikke fat i de nye indlæg.
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

mvh/Mogens Lunde

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 18-11-01 12:31

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Går jeg derefter ind i en specifik gruppe og henter eks. 250 samples,
> så får jeg en række nye indlæg med, så af en eller anden årsag får
> Agent ikke fat i de nye indlæg.

TDC's newsserver har haft problemer med en disk og de skriver at det er
nødvendigt at resette sine grupper for at få de nye indlæg.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-01 12:37

On Sun, 18 Nov 2001 12:30:56 +0100, "Morten Brynjolf"
<morten@brynjolf.nu> wrote:

>TDC's newsserver har haft problemer med en disk og de skriver at det er
>nødvendigt at resette sine grupper for at få de nye indlæg.

Hej Morten,
Og tak for et hurtigt svar! Ved du hvordan man resetter i Agent ? Jeg
vil gerne kunne beholde mine gamle indlæg.
Mvh/Mogens

Fra : Morten

Dato : 18-11-01 12:40

> Og tak for et hurtigt svar! Ved du hvordan man resetter i Agent ? Jeg
> vil gerne kunne beholde mine gamle indlæg.

Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig da jeg ikke selv bruger Agent.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-01 12:33

On Sun, 18 Nov 2001 11:27:10 GMT, m_lunde@post8.tele.dk (Mogens)
wrote:

> [...]
>Agent ikke fat i de nye indlæg.
>Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Lige en tilføjelse: Jeg har lavet et nyt abonnement på gruppen
"dk.edb.internet.software.mail+news", og åbenbart fanger Agent nye
indlæg på denne gruppe. Jeg kunne sandsynligvist slette alle indlæg på
de gamle grupper og genabonnere, men så mister jeg jo alle de gamle
indlæg som jeg gerne vil gemme.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-11-01 13:07

> [...]

>Agent ikke fat i de nye indlæg.
>Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Som Morten også skriver i denne tråd, så har TDC problemer med serveren.
Det er noget med artikkel numre osv.

Jeg er vist nogenlunde med nu på denne måde:

Marker alle 'Subscribed Grups' og vælg 'Online' + 'Sample Headers From
Selected Groups'. Her vælges 'Retrieve All messages posted more recently
than the specified date' og da server problemet ( vist nok ) startede
torsdag vælges 4 eller 5 dage som 'Number of days to retrieve'. Tryk nu
'OK' og gå ud efter en kop kaffe.... det tager lang tid, selv på ADSL.

Nu skulle Header'ne gerne være på plads, og så kan artiklerne hentes på
på normal måde.

Den næste uges tid er man så nødt til at bruge næsten samme metode, men
det skulle være nok med at bruge 'Retrieve the most recent messages, up
to the specified number' og så sætte 'Maximum number of messages to
retrieve' til 100 for fleste grupper ( grupper som 'dk.binaer' skal dog
have et højere tal hvis man kun henter headers én gang om dagen ).

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Henning L. Andersen

Dato : 18-11-01 13:54

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> retrieve' til 100 for fleste grupper ( grupper som 'dk.binaer' skal dog
> have et højere tal hvis man kun henter headers én gang om dagen ).

Er der så en der kan fortælle mig hvad man gør i OE 6,0, jeg har prøvet at
slette news.inet.tele.dk og så abbonere på den igen, men jeg kan så kun se
nye indlæg i disse grupper:
dk.binaer
dk.fritid
dk.edb.internet.software.mail+news
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - outlook-express

de andre er døde
--
Mvh.
Henning Lund Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-11-01 17:59

Sun, 18 Nov 2001 13:54:21 +0100, skrev "Henning L. Andersen"
<music_man_dk@hotmail.com>:

>Er der så en der kan fortælle mig hvad man gør i OE 6,0, jeg har prøvet at
>slette news.inet.tele.dk og så abbonere på den igen, men jeg kan så kun se
>nye indlæg i disse grupper:

Og det er fordi artikkelnumrerne her er nået over de gamle.

Men prøv at kig lidt rundt i Outlook Expressgruppen eller
news:tele.internet.news-service, der er nogen forslag til
løsninger.
--
med venlig hilsen
Knud