Honning...
Fra : Helle Nielsen

Dato : 18-11-01 11:37

Hejsa.

Må man egentlig godt spise en honningmad ind i mellem når man er på
slankekur? sker der noget ved det? på bøtten står der at der er 0 gr. fedt i
men...kan det så skade at man spise lidt når man trænger til lidt sødt?

Hilsen Helle

Fra : Thomas

Dato : 18-11-01 12:45

Jeg bruger honning til at tage trangen når man bliver "sukkersulten" eller
mangler lidt extra energi som man jo mangler under et vægttab. Kan ikke se
det skader hvis bare man har et moderat forbrug. f.x. på et knækbrød hvis
man vil have noget "lækkert"om aftenen.
Ved ikke om du kunne bruge mit "råd" til noget.
Mvh Thomas

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 18-11-01 15:36

> Må man egentlig godt spise en honningmad ind i mellem når man er på
> slankekur? sker der noget ved det? på bøtten står der at der er 0 gr. fedt
> men...kan det så skade at man spise lidt når man trænger til lidt sødt?

Det er ligegyldigt om der er fedt i. Det der tæller er, hvor mange kalorier
man indtager, og hvor mange man forbrænder. Da fedt har mange kalorier pr.
gram, er det en god TOMMELFINGERREGEL at undgå meget fedtholdige madvarer,
men det er altså ligegyldigt om de overskydende kalorier kommer i form af
fedt, alkohol, sukker eller protein.

Du kan altså ikke se på honningmaden isoleret, men skal tage den i forhold
til den mad du ellers spiser, og den energi du eller forbruger.

For langt de fleste er det ikke en enkelt honningmad af og til, der vælter
budgettet. Hvis du ellers har droppet de typiske kaloriebomber
(flødeskumskager, mayonnaise, ost, tandsmør, flødesauce, salatdressing) har
du sikkert rigeligt plads til en honningmad af og til, og for den sags skyld
også en bakke pomfritter :)

Det endelige svar er at du bør prøve at tælle dine kalorier - bare sådan
ca. - i en uges tid, og se, hvordan dit energibudget hænger sammen. Så har
du et godt udgangspunkt for at selv tage intelligent kontrol over din kost,
i stedet for at ligge under for en konstant nervøsitet for at komme til at
spise noget med en høj fedtenergiprocent af og til.

Mvh
Anders