Kåbeglas til CBR1000F
Fra : Kent Sørensen

Dato : 18-11-01 11:26

Hej Alle.

Jeg søger et højt touring glas til min Honda.

Jeg ved der er flere producenter, men har lidt svært ved at finde folk som
kan komme med en objektiv vurdering af brugen af disse.

Alle henvendelser til mig vedr. hjemmesider og erfaringer modtages med tak.

Hilsen

Kent
CBR1000F `95

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-11-01 12:04

Jeg havde et på min SC21, det var jeg ikke tilfreds med. Nok gav det læ, men
til gengæld fik jeg en masse turbulens omkring hjelmen og dermed kraftig
støj. Men jeg tror det afhænger meget af din størrelse og hvilket glas du
vælger. Jeg plejer at siger at enten skal "vindgrænsen" være under hjelmen
eller også skal den helt over.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : albert

Dato : 18-11-01 14:13

Mit touring glas var et mareridt. Hovedet blev flået fra side til side pga.
Turbulenser

Har dog set et andet glas på en maskine der er til salg ved KS Motor i
Vejle. Det går meget længere bagud og er helt uden knæk. DET ligner noget
der kunne virke...

mvh Albert
CBR1K

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-11-01 08:47

jeg har også prøvet et par stykker med touring glas på .....med mine 194cm
så løftede det vindet lige op på hjelmen, med en frygtelig støj til følge.

eg har hørt de kåber som er udformet som bobbel skulle larme mindre end dem
med flip op...men jeg har ikke prøvet det så jeg ved ikke....

Lasse
CBR1000f

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 19-11-01 10:07

> Jeg søger et højt touring glas til min Honda.

Jeg købte her http://www.axesstrading.se/HONDA/honda.htm et 65cm højt glas til min K100RS med
sidevogn. Jeg sidder helt i læ bortset fra den vind der presses ind fra sidevognen i højre side,
selvom jeg sagtens kan se hen over glasset. Manden yder god service gennem besvarelser af emails (på
svensk). Jeg kunne ikke lige gennemskue hvilket glas der passer til din Honda, så prøv at udforske
siden lidt.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn