Skærme
Fijala 3554
Brightness
Fra : Lothario

Dato : 18-11-01 09:18

Hej

Min skærm er meget mørk, selv når jeg skruer helt op for brightness. Er der
en måde jeg kan gøre den lysere på, evt. et lille program der kan gøre det?

Moe

Fra : Janus Pallesen

Dato : 18-11-01 10:30

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> wrote in message
> [...]
der
> en måde jeg kan gøre den lysere på, evt. et lille program der kan gøre

Prøv evt. Power Strip. Det er et rigtigt godt lille program, der kan
indstille alt på dit grafikkort (incl. hastigheden). Dette kan findes ved en
søgning på www.google.com og efter installation er det bare at trykke
Ctrl-Alt-KeypadPlus for at gøre billedet lysere og Ctrl-Alt-KeypadMinus for
at gøre billedet mørkere.
Ellers vil jeg gætte på at der i driverne til dit grafikkort er en mulighed
for at indstille gamma-correction. Prøv at højre-klikke på windows
baggrunden og vælg properties (egenskaber) --> Settings --> Advanced.
Herinde burde der være et sted hvor du kan indstille gamma.

Mvh
Janus

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 18-11-01 19:54

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev

> Min skærm er meget mørk, selv når jeg skruer helt op for brightness. Er
der
> en måde jeg kan gøre den lysere på, evt. et lille program der kan gøre
det?

Du kunne også prøve at skrue låget af den. Inden i sidder der som regel
et par pot-metre til justering af fokus og brightness, lige i nærheden af
højspændingsdelen - så tænk dig om, hvor du piller...

mvh
Peter