Kråse fra gås
Fra : Margry

Dato : 17-11-01 20:03

Hej NG
Jeg har lige fået slagtet gæs, og har fået "løsdelene" med hjem i en pose,
der i blandt kråserne.
Jeg har ikke nogen ide om, hvad jeg skal gøre ved dem?
Er der nogen der har et godt forslag?
Med venlig hilsen
Malou

Fra : Detlev von Krüchten

Dato : 19-11-01 14:44

Hej,
gammeldags kråsesuppe er ikke så ringe endda ... Opskriften finder du
sikkert hos Frk. Jensen eller i lignende kogebøger.
En anden fransk inspireret ide:
Kog kråsene møre i gåsefedtet, og lad dem afkøle. Vær sikker på, at alle
kråse er dækket af fedtet. Bagefter bruges de skåret i meget tynde skiver
som bidrag til en god (grøn) salat.
Mvh Detlev