Polering af fælge vha. flamingokugler
Fra : madcat

Dato : 17-11-01 15:31

Er der nogen, der kender til nogle steder, hvor man kan få poleret sine
fælge ved hjælp af flamingokugler? I givet fald hvor (Sjælland er bedst)?

Susanne

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-11-01 15:23

giver det specielt skinnende fælge?

(og kan man gøre det selv hvis metal har nogle lidt grimme, umalede
metalfælge?

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 09:13

> Er der nogen, der kender til nogle steder, hvor man kan få poleret sine
> fælge ved hjælp af flamingokugler? I givet fald hvor (Sjælland er bedst)?

Øhh, flamingokugler ?

Jeg har hørt om kuglepolering med stålkugler og slibepasta, men aldrig om
flamingo.

Nå anyway, kuglepolering anvendes til emner med mange kroge, som ikke kan
poleres af normal vej. Processen er dog langsomlig. Til fælge plejer man at
polere dem "almindeligt" med polerrundeller og slibevoks. Vil du have
poleret naæ og arme på fælgen, kan det dog godt være at kuglepolering er at
fortrække.

Mads Lund
Ninja9RT, poleret stel og svinger.

Fra : madcat

Dato : 19-11-01 11:24

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev >
> Øhh, flamingokugler ?
>
> Jeg har hørt om kuglepolering med stålkugler og slibepasta, men aldrig om
> flamingo.

Jeg har heller ikke hørt om det før, men det er et spørgsmål fra en bekendt,
som jeg bare formidler videre. I følge ham var der en gang et sted på
Sjælland, der gjorde den slags, men det er lukket nu, så derfor leder han
efter et lignende sted.

--
Susanne

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 11:34

> [...]
> som jeg bare formidler videre. I følge ham var der en gang et sted på
> Sjælland, der gjorde den slags, men det er lukket nu, så derfor leder han

Prøv at spørge på et almindeligt metalsliberi. www.dgs.dk giver 4 hits ved
søgning på metalsliberi og sjælland

MAds Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-11-01 09:54

madcat <madcat@c.dk> wrote in article
> [...]
> Er der nogen, der kender til nogle steder, hvor man kan få poleret sine
> fælge ved hjælp af flamingokugler? I givet fald hvor (Sjælland er bedst)?

Kan du ikke bare lægge dem ind i det der kuglebur på MadDonals, vinteren
over, så er de som ny, og skal bare have en tur med lugtfjerneren ??

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Per Pedersen

Dato : 19-11-01 21:30

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in message

> [...]
> Kan du ikke bare lægge dem ind i det der kuglebur på MadDonals, vinteren
> over, så er de som ny, og skal bare have en tur med lugtfjerneren ??

Hovedrysten herfra....

Søren, hvor får du det fra?????

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen......som fik sig en griner

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-11-01 23:30

"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hovedrysten herfra....

Ny ide!!
Kan du ikke bare lægge dem ind i det der hoved PerP har vinteren over, så er

Fra : Per Pedersen

Dato : 20-11-01 22:43

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> wrote in message

> [...]
er
> de som ny, og skal bare have en tur med lugtfjerneren

Gang på gang på gang........hvor kommer det mon fra ????)

Per P.

Fra : Armin Larsen

Dato : 25-11-01 17:42

Hej Susanne. Prøv denne adresse. www.gladsaxemetal.dk