Temperatur måler program ??
Fra : -= SpookiePower=-

Dato : 17-11-01 14:40

Jeg har aldrig prøvet at programmeret noget som
kan aflæse en værdi fra hardware'en i computeren.
Jeg tænke på at lave et lille program som kan aflæse
temperaturen på min cpu eller i kabinettet. Men jeg har
ikke den fjerneste idee om hvordan og hvor man får
fat i de temperatur værdier som computeren måler.
Er der nogle som har en idee. Hvis det skulle hjælpe
så køre jeg med et soltek sl75kav bundkort med 2
temperatur følere på.

Fra : FreeAll

Dato : 18-11-01 00:33

Jeg tror man kan gøre det med et API kald. Prøv at se diverse Win32
hjælpefiler. Eller også skal du sende direkte til hardwaret

/FreeAll

Fra : -= SpookiePower=-

Dato : 19-11-01 21:26

"FreeAll" <bjork@heaven.dk> wrote in message
> Jeg tror man kan gøre det med et API kald. Prøv at se diverse Win32
> hjælpefiler. Eller også skal du sende direkte til hardwaret
>
> /FreeAll

Hvad er et API kald og hvordan kalder jeg direkte til hardwaret ?

Fra : FreeAll

Dato : 20-11-01 07:35

Ikke for at genere dig eller noget, men jeg tror at du skal holde dig fra at
måle temperaturen i computerens hardware.
Det lyder som om du mangler lidt erfaring først.
Men eller, kig på delphi3000.com, måske er der noget.