Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
V3-2000 mod 3D Prophet 4500 ??
Fra : -= SpookiePower=-

Dato : 17-11-01 14:46

Jeg køre fortiden med et Voodoo 3-2000 PCI 16mb
grafik kort, 512mbRam (pc133) og en Athlon XP 1500
(1333mhz) processor. Jeg får en score på 1600 i 3dmark2001.
Jeg har længe tænkt på at købe et 3D Prophet 4500 AGP 64
mbRam grafikkort. Hvor meget ville i tro at jeg så ville få
i 3dmark2001 ? Og er der et kort som ville være bedre
til spil i ca samme prisklasse ?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-11-01 00:18

-= SpookiePower=- wrote:

> [...]
> Jeg har længe tænkt på at købe et 3D Prophet 4500 AGP 64
> mbRam grafikkort. Hvor meget ville i tro at jeg så ville få

Cirka det samme - du skal ikke købe et KyroII kort for at spille 3Dmark

3dmark er hård ved KyroII kort, men tester man i stedet med VilageMark
så er det Geforce kortene som får bank.

Det er bedre at kigge på nogle spil benchmarks som fx. Q3, UT eller
tilsvarende.

Og er der et kort som ville være bedre
> til spil i ca samme prisklasse ?

Kig på www.edbpriser.dk for et overblik, du kan nok finde et Gf2Pro til
cirka det samme og det vil være lidt bedre i nogen spil, men ikke i alle
og 2D kvaliteten er formodentlig bedst på Hercules (KyroII) kortet.

Mvh

Bruno

Fra : Soren Pedersen

Dato : 18-11-01 16:31

> Kig på www.edbpriser.dk for et overblik, du kan nok finde et Gf2Pro til
> cirka det samme og det vil være lidt bedre i nogen spil, men ikke i alle
> og 2D kvaliteten er formodentlig bedst på Hercules (KyroII) kortet.

Gælder linien omkring 2D kvaliteten også Kyro I ??

Mvh
/Søren