Vedr. Kasse system!!!HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!~
Fra : Dennis Grouleff

Dato : 17-11-01 11:18

Hej Læser!

Jeg er indehaver af en kiosk i Århus. Jeg har haft butikken et år nu.
Mit kasse system hedder DAN-POS, noget som kæden jeg er med i bruger.
Jeg har haft mange problemer med det. Systemet består af en alm. pc
"bagkontor" og to kasse app. af mærket casio.
Bagkontoret bruges til hentning af elektroniske faktura fra min kæde,
opdateringer af priser, nulstillig af kasseapp. i butikken.
Der har været så mange problmer med det, at konsulenten til sidst fandt ud
af, at det var "lyn nedslag som lavede fejlene."
Konsulenten fik min forsikring til at dække systemet. Systemet jeg havde
købt var "brugt". Nu udbetalte forsikringen en check, og checken dækkede et
HETL nyt system. Problemerne fortsatte efterfølgende. Nu har jeg haft
butikken i 12 md. og har stadig problmer med systemet. Jeg har nu gået ind i
nogle af filerne og fundet frem til gamle dagstotaler md. totaler fra en
butik der er lukket for år tilbage. Nu påstår edb virksomheden, at
iforbindelse med mit "nye" system, kopierede mand de gamle filer og lagde
ind i det nye system. Kan det her finde sin rigtighed hos nogle af JER der
læser dette. Hvor kan man finde "klager" på edb virksomheder, jeg tror
manden der har solgt mig dette system ikke har rent mel i
posen????????????????????????????????????

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-11-01 00:19

"Dennis Grouleff" <grouleff@mail.dk> skrev :

>Nu påstår edb virksomheden, at iforbindelse med mit "nye" system,
>kopierede mand de gamle filer og lagde ind i det nye system.

Det er da vel ganske normalt man lægger de gamle data tilbage på
systemet, ellers skulle du jo til at taste hele gøgemøjet forfra
igen

Om der på denne "backup" har ligget data fra dit oprindelige system er
da ikke utænkeligt - hvis dit oprindelige system er købt brugt, som
du skriver

> [...]
>manden der har solgt mig dette system ikke har rent mel i

Hvad er det konkret du vil klage over , og hvorfor

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Så kører vi sunsite.auc.dk som news-server igen .. Atter vrøvl med TDC ;-(