OS X og hastighed
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 17-11-01 08:43

Jeg ved godt, at dette emne har været debatteret til hudløshed i diverse
nyhedsgrupper, men nu alligevel: Jeg har opgraderet til v. 10.1, hvilket har
forbedret den generelle hastighed en del, og særligt opstart af programmer er
forbedret markant. Men jeg synes stadig at window resizing, scroll og særligt
internet surf (på min 500 MHz iBook, 384MB RAM) er meget langsomt.
Så spørgsmålet er: Arbejder Apple stadig på at forbedre hastigheden på OS X,
eller er de (udviklingen i hardware taget i betragtning) tilfredse med den
nuværende situation?

/Mikkel

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-01 11:02

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

> [...]
> forbedret markant. Men jeg synes stadig at window resizing, scroll og særligt
> internet surf (på min 500 MHz iBook, 384MB RAM) er meget langsomt.

Slå kompression til i Window manageren!

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12247&db=mac>

> Så spørgsmålet er: Arbejder Apple stadig på at forbedre hastigheden på OS X,
> eller er de (udviklingen i hardware taget i betragtning) tilfredse med den
> nuværende situation?

der arbejders røven ud af bukserne på at optimere koden.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-11-01 13:19

> der arbejders røven ud af bukserne på at optimere koden.

Det lyder godt - jeg er sgu også ved at blive bekymret for om det
overhovedet kommer til at køre lige så hurtigt som OS 9 på min iBook
600. OS X version 10.1.1 ser lækkert ud og virker rimelig gennemført -
jeg mangler stadig bare det lille ekstra skub... Det er irriterende! :(

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-01 13:36

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> 600. OS X version 10.1.1 ser lækkert ud og virker rimelig gennemført -
> jeg mangler stadig bare det lille ekstra skub... Det er irriterende! :(

bortset fra windowmanageren vil jeg tro at 10.1 kører stort set lige så
hurtig som 9.x - men i og med at CPU'en skal hjælpe med grafikoptegning
sløves meget (inkl. processer der ikke bruger windowmanageren)

På G4'ere hjælper Alivec windowmanageren lidt.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-11-01 14:39

> [...]
> sløves meget (inkl. processer der ikke bruger windowmanageren)
>
> På G4'ere hjælper Alivec windowmanageren lidt.

Bare Feats har netop kørt en 'sammenligningstest' for de nye TiBooks og
den nye iBook 600 i OS 10.1:

Side 1 <http://www.barefeats.com/pb08.html>
Side 2 <http://www.barefeats.com/pb08b.html>

Der er stadig markante forskelle på enkelte områder mellem OS 9 og OS X.
Dog virker Quake 3 testen latterlig. I timedemoen i OS 9 får jeg 65 fps
(med VM on) og ca. 36 fps i OS X. Opløsning 640*480, men ikke fast mode!

--
mvh Jesper

Fra : tom dissing

Dato : 17-11-01 16:05

Jeg har netop indstalleret et Gforce Nvidia i min G4 2x500 med 512 MB ram.
Og nu er skærmopdateringen .. Næsten tålelig.. Men den er dog stadig
væsentligt langsommere end i 9.x
Dog vil jeg sige at jeg nu kan "tåle" 10.1, naturligvis med det forbehold at
der ikke findes ( jeg har ikke noget) software, der fungerer i X miljøet !?
Så jeg bliver på mit 9.x
Men når X kommer op på 10.9 eller 11.1 så tror jeg at jeg er klar til at
overgå til en ren X maskine !?
Tom

On 17/11/01 14:38, in article 1f30ts4.1vhy4neqxpxqpN%jmfink@mac.com, "Jesper

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-11-01 17:40

tom dissing <tom@mir.dk> writes:

> Jeg har netop indstalleret et Gforce Nvidia i min G4 2x500 med 512
> MB ram. Og nu er skærmopdateringen .. Næsten tålelig.. Men den er
> dog stadig væsentligt langsommere end i 9.x

Det lyder altså sært. OSX er klart tungere end 9.x, men på din maskine
burde det altås køre mere smidigt end du beskriveer.

> Dog vil jeg sige at jeg nu kan "tåle" 10.1, naturligvis med det
> forbehold at der ikke findes ( jeg har ikke noget) software, der
> fungerer i X miljøet !? Så jeg bliver på mit 9.x

tja... og jeg tilbringer efterhånden det meste af min arbejdsdag på en
Linux-maskine til post, news og tektbehandling - men det ændrer ikke
på at en del programmer er landet på OSX eller er meget tæt på: MS
Office, Adobe Phoshop og Illustrator, diverse internetbrowsere, Now Up
To Date. Vi er snat ved at være der.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 17-11-01 17:16

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> Slå kompression til i Window manageren!

Det lyder virkelig godt, men jeg kender ikke noget somhelst til window
manageren. Hvor finder jeg den hende? (Evt.: Hvad hedder den på dansk, for
så kan jeg søge efter den i Finder Hjælp.)

Hilsen (og tak),

Mikkel

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 17-11-01 18:42

> [...]

> Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

Men jeg synes stadig at window resizing, scroll og særligt

Er netop gjort, og det har givet gode forbedringer, især synes jeg scroll i IE
er kraftigt forbedret.

> der arbejders røven ud af bukserne på at optimere koden.

Det lyder virkelig godt!

Venlig hilsen Mikkel

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]