motion
Fra : Katjastrofen

Dato : 22-01-01 12:38

Ja jeg er jo gået på kur IGEN :)

Og vil derfor denne gang benytte mig, af denne udmærkede newsgroup :)

Mit spørgsmål er idag *gG* - hvor længe skal man motionere af gangen ??

Jeg har hørt, 1000 forskellige svar, men det der mest hænger ved, er at man
først efter ca et kvarter, begynder at tæ'er på fedtdepoterne, eller hvad
sådan noget hedder.

Men mit spørgsmål er så, gælder det også sådan noget som sjipning og step,
fordi, jeg har altså svært ved at stå og steppe i ca en time, jeg ved godt,
at hvis jeg træner osv vil jeg kunne få benmuskler nok til det osv..

Men pt, gør jeg det sådan, at så vil jeg hellere steppe 4 X 10 minutter...
men i følge påstanden om, at man først efter et kvarter begynder at
forbrænde, så er det jo næsten ligegyldigt

Nogle der kan give mig lidt oplysning her ?

Katja

Fra : Rikke Larsen og Chri~

Dato : 22-01-01 14:12

Hejsa
1) Det jeg har fået at vide er, at man skal dyrke motion i ca. 45-60 min for
at det virker.
2) Selvfølgelig kan du steppe i 45 min, det trodede jeg heller ikke, at jeg
kunne, men det er et spørgsmål og træning, og viljestyrke.
3) Hvis du stepper 4*10 min forbrænder du kun kulhydrater!
Mvh
Rikke

Fra : Thomas Bandholm

Dato : 22-01-01 15:28

Pkt. 1 og 3 er desværre noget man ofte får oplyst, men er fysiologisk helt
forkert. Kig evt. på http://www.motion-online.dk/ der er det tydeligt
eksemplificeret.

Mvh. Thomas

Fra : Stine stroyer

Dato : 22-01-01 15:50

Hvis du vil ha en optimal motion og forbrænding er det vigtigt at du
kombinere din træning hver dag.
Du må gerne konditiontræne hver dag, men kun styrke træne hver dag, da
musklerne skal ha lov at slappe af.

For at få en god motion og en god forbræning kan du kontakte mig på min
mail. Jeg har afaring inden for anæring.
*S* Hilsen Stine

Fra : Brian

Dato : 23-01-01 02:21

Hejsa katja
faktisk er 20 min nok mere korrekt! Hvis du ikke kan holde til at steppe i
en time er det ikke så mærkeligt. *ggg* Det er der vidst ikke mange utrænede
som kan! Nej cykel du hellere lidt på motionscykelen. Hold din puls på et
fornuftigt niveau, så du ikke bliver overanstrængt ved motionen det gi'r
mere i længden. Altså du skal finde din maks puls og så ca. træne 60 70% af
denne sådan løst regnet ud.

En anden uskreven regel er også, at afslutte træningen med noget som gør
bare lidt ondt. Cykel lige lidt hurtigere først det sidste minut nogle
dage/uger senere de første minuter osv. Hvis du ikke gør det flytter du ikke
dine træningsmæssige grænser og bli'r dermed ikke i stand til at klare det
du gerne vil. At komme i en bare nogenlunde grundform kræver mindst 4 6
uger... sådan er det bare. Pas på i starten ikke at overanstræng dig...

God arbejdslyst
Mvh. Brian

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-01-01 06:56

"Katjastrofen" <katjastrofen@hotmail.com> wrote in message

> Mit spørgsmål er idag *gG* - hvor længe skal man motionere af gangen
??

Man skal ikke tro på alt hvad man hører og ser, specielt ikke, hvis
udtalelsen er kategorisk.

Da det er lysten der driver værket, så vil jeg anbefale følgende:

- Afsæt på forhånd den tid, du ønsker at træne, f.eks. 45-60 min tre
gange om ugen.

- Arbejd med så høj intensitet som muligt uden at gå kold i det
afsatte tidsrum.

- Kombinér aerob motion med styrketræning 1 - 2 gange per uge. Lad
styrketræningsøvelserne være nogle, der gennemarbejder en masse
muskelgrupper i få øvelser - det giver alt andet lige bedre. Benyt dig
f.eks. af forskellige løft og stem. Få for alt i verden en erfaren til
at lærer dig teknikken, så du ikke kommer til skade.

- Spis lidt umiddelbart efter træning, ellers er det for nemt at falde
i burgerfælden på vejen hjem.

Husk for Guds skyld morgenmaden!

> Nogle der kan give mig lidt oplysning her ?

Jo deeet... Iøvrigt kan jeg, ligesom det tidligere er sket i denne
tråd, anbefale motiononline.dk, hvor der lige nu ligger en artikel om
lige netop dette, skrevet af en kollega (det er nok derfor, jeg mener
det samme...)

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906