Borland JBuilder
Fra : Allan Reilund

Dato : 17-11-01 00:38

Jeg skal til at lave nogle lidt mere seriøse Java Applets. Før i tiden har
jeg skrevet mine Java Applets i notepad. Nu vil jeg gerne have et IDE og har
fået anbefalet Borland JBuilder5(personal). Jeg må indrømme at jeg syntes
det virker som et temmelig stort, tungt og uoverskueligt program til at
udvikle i. Er jeg den eneste der har den mening eller er der andre, som har
samme mening?

Fra : Bear

Dato : 17-11-01 03:22

Det meste er svært i starten. Jeg synes det er det bedste Java værktøj!

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-01 09:41

Hej Allan,

Hvis du er vant til et simplet IDE ( som Notepad ) så vil du helt
sikkert føle dig bedre hjemme med JCreator - den har ikke alle de fancy
features son de store tunge IDE'er, men til gengæld kan man selv bestemme
hvad der skal ske med koden. Og så er den hurtig !

http://www.jcreator.com/

Søren Staun Jørgensen

Fra : Jacob Møller

Dato : 17-11-01 11:14

> [...]
> det virker som et temmelig stort, tungt og uoverskueligt program til at
> udvikle i. Er jeg den eneste der har den mening eller er der andre, som

Jeg synes at Symantec Visual Café er et godt produkt, der sjældent får nok
fokus i diskussionen omkring det bedste udviklerværktøj.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Jacob Andresen

Dato : 17-11-01 14:42

prøv at checke eclipse ud på www.eclipse.org

Jeg bruger den selv i øjeblikket og synes at den er nogenlunde.

Den har ikke al muligt unødigt pjat

Ellers er IDEA fra www.intellij.com en overvejelse værd.

JBuilder kan du da altid starte med ..hehe

mvh J

Fra : Kim Petersen

Dato : 17-11-01 19:57

<snip>
> [...]
> det virker som et temmelig stort, tungt og uoverskueligt program til at
> udvikle i. Er jeg den eneste der har den mening eller er der andre, som
</snip>
Skal der være fest, så lad der være fest!
JBuilder er et stort og komplekst værktøj, tilgengæld kan den stort set det
meste og hvis du alligevel på et eller andet tidspunkt skal bruge dets
funktionalitet, kan du ligeså godt "konvertere" nu.
(der følger også en god tutorial/help med, som dog skal downloades separat
fra selve JBuilder, men bestemt tiden værd, hvis du har ADSL)

Mvh.

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 18-11-01 10:53

Allan Reilund skriver:

> [...]
> udvikle i. Er jeg den eneste der har den mening eller er der andre, som har

Hej Allan
Da jeg startede med at programmere, brugte jeg Kawa, som er et godt og
overskueligt IDE. Den findes i en gratis prøveversion på http://www.allaire.com/

Hvis du vil have det "helt store udstyr", kan du bruge Suns Forte For Java CE
3.0 (www.sun.com eller www.sun.dk). I dette IDE findes alt hvad du har brug for.
Den kræver dog ret meget af din maskine.
Jeg har selv prøvet mig lidt med JBuilder, men må indrømme at det blev en kort
fornøjelse, da jeg synes den er meget uoverskuelig. Jeg er selv ved at gå over
til Forte For Java CE 3.0

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-11-01 09:07

> [...]
program til at
> udvikle i. Er jeg den eneste der har den mening eller er der

Borland er tungt, og besværligt.

Brug hellere Forte fra SUN det er langt bedre imho. Og det er
helt gratis selv i den fulde version !

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069