Alpha kurserne?
Fra : Erik Larsen

Dato : 17-11-01 00:16

Hvad drejer Alpha kurserne sog om?

Hvad lærer Alpha kurserne dig om renselserne?

Er dåb i vand med på Alpha kurserne?

Er det Guds Ånd på Alpha kurserne ??

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-11-01 02:17

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Hvad drejer Alpha kurserne sog om?

Alpha-kursus er et grundlæggende kursus i kristendommens basale
elementer.

De enkelte kursusafteners overskrifter kan ses her:

http://www.alphadanmark.dk/hvader.htm

> Hvad lærer Alpha kurserne dig om renselserne?
> Er dåb i vand med på Alpha kurserne?

Alpha-kurserne er stort set renset for læremæssige uenigheder. Det er
derfor de har fundet anvendelse verden over i både lutherske,
katolske, apostolske og mange andre kirkesamfund.

De lokale kursusledere vil typisk lægge lokale læremæssige egenskaber
ind her og der.

> Er det Guds Ånd på Alpha kurserne ??

Ja.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-11-01 11:45

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> derfor de har fundet anvendelse verden over i både lutherske,
> katolske, apostolske og mange andre kirkesamfund.

Altså, et Økumenisk opbyggende kursus?

> De lokale kursusledere vil typisk lægge lokale læremæssige egenskaber
> ind her og der.

> Ja.

Hmmmm?

Men Tak!

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-11-01 17:02

> Altså, et Økumenisk opbyggende kursus?

Nej. Et kursus, der handler om de grundlæggende ting i
kristendommen. At mange forskellige kirkesamfund har sagt "det er
godt. Det kan vi bruge" betyder ikke, at det handler om økumeni.

Mange forskellige kirkesamfund har mødesale/kirkerum med stole eller
bænke. Betyder det, at stole og bænke har noget med økumeni at gøre?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-11-01 15:52

> Nej. Et kursus, der handler om de grundlæggende ting i
> kristendommen. At mange forskellige kirkesamfund har sagt "det er
> godt. Det kan vi bruge" betyder ikke, at det handler om økumeni.

Dvs, et Alpha hursus kan danne fundamendet for Kristendommen i
mange forskellige opfattelser at kristendommen uden at være økumeni?

> Mange forskellige kirkesamfund har mødesale/kirkerum med stole eller
> bænke. Betyder det, at stole og bænke har noget med økumeni at gøre?

Det her, kan ikke være alvorligt, du mener det simpelt hen ikke?

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-01 00:55

> Det her, kan ikke være alvorligt, du mener det simpelt hen ikke?

Jeg prøver at råbe det modikum af intelligens, der gemmer sig et sted
i dit hovede op.

Tydeligvis uden held.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget