Seriel port
Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 16-11-01 20:24

Hvor finder jeg objekter til kommunikation på den serielle port med Delphi
4,0?

Jeg skal sende en streng og modtage når jeg sender en data request til et
elektronikkredsløb.

Jacob

Fra : Thomas Riedel

Dato : 17-11-01 16:28

Kig på f.eks Torrys, der er mange freeware komponenter til seriel
kommunikation

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 18-11-01 10:02

Er der en hjemmeside ?

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-01 06:29

http://www.torry.ru/

Fra : Thomas Due

Dato : 19-11-01 08:44

"Nyhedsgrupper" <jacjac@stepsystem.dk> wrote in message news:<7OKJ7.19$0z1.938@news.get2net.dk>...
> Er der en hjemmeside ?

http://www.torry.net

Det du evt. også kan er at betragte seriel porten som en fil også
anvende API kald til at kommunikere med den. Dvs. du skal "åbne"
en fil ved navn "COM1" f.eks. og så skrive hhv. læse fra den.

Du skal koncentrere dig om CreateFile, OpenFile, WriteFile, ReadFile
API kaldene for at nævne dem jeg lige kan komme på. Der er nogle flere
som skal anvendes men dem kan jeg ikke lige huske uden at skulle åbne
Delphi. Fordelen ved at gøre det på denne måde istedet for at anvende
In() og Out(), er at det er anvende under Windows NT/2000 direkte, og
ikke kun Windows 9x.

mvh
Thomas