Strammet maven op
Fra : Thomas Graasten

Dato : 16-11-01 17:14

Hej

Er der nogen der har en god ide til, hvordan man kan få ølmaven væk.

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 16-11-01 19:11

> Er der nogen der har en god ide til, hvordan man kan få ølmaven væk.

To mulige løsninger:

1) Spis bedre, dvs. mindre energitungt og mere mættende. Kombinér gerne med
motion for højere forbrænding og bedre holdning (dvs. rank ryg uden at
anstrenge dig).
2) Fedtsugning.

1) er nok både det sundeste, billigste og letteste. Jeg har selv på den måde
smidt ca. 10Kg over sommeren, uden at føle jeg har savnet noget, og uden at
have været ekstrem og/eller utålelig overfor mine omgivelser og mig selv ;)

Hvad gælder 2) peger nogen nyere forskning på at ens appetit i nogen grad
afhænger af mængden af fedtceller kroppen indeholder. Da man udvikler NYE
fedtceller, hvis man bliver svært overvægtig (dvs. får et BMI på markant
over 25), kan man fra dette punkt tilsyneladende risikere permanent at få
forøget sin appetit. Så hjælper kun ekstrem viljestyrke hele tiden, eller en
fedtsugning, der går ind og fjerner fedtcellerne. Kilden til dette er
programmet "viden om", men personligt ser jeg gerne en yderligere
underbygning af dette fra flere uafhængige kilder. Jeg skal nok også gøre
det klart, at "viden om" IKKE har kædet fedtsugning som løsning sammen med
teorien om at mængden af fedtceller påvirker appetitten - det står for min
regning, og er i øvrigt ikke noget jeg på nogen måde vil anbefale. Jeg
nævner det blot som en mulighed, da det sætter 1) i perspektiv.

Der er ikke nogen mirakelkure der er videnskabeligt bekræftet gennem
forsøg - tværtimod. Det bør mane til eftertanke, hvis man bliver præsenteret
for en "nem løsning".

Mavebøjninger er spild af tid, hvis du allerede har et "bildæk". Fedtet skal
væk, før musklerne kan ses. Du forbrænder fedt meget mere effektivt ved at
dyrke motion såsom svømning eller løb, end du gør ved at lave mavebøjninger.
Der er ingen sammenhæng mellem hvilken del af kroppen man anstrenger mest,
og hvor fedtet forsvinder fra. Punkttræning er en myte.

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Bettina Madsen

Dato : 17-11-01 15:31

>Mavebøjninger er spild af tid, hvis du allerede har et "bildæk". Fedtet skal
>væk, før musklerne kan ses.

Jeg ved godt hvad du mener, men jeg vil bare lige præcisere at det altid er godt at styrke sine muskler, især ryg og mave. Det er jo
ikke sikkert at man vil ligne et vaskebrædt på maven, men bare have en pæn holdning. Hvis man vil tabe sig, skal styrketræningen nok
bare ikke være det man gør mest ud af.

Jeg tror vi er enige1!

Bettina

Fra : Thorbjørn

Dato : 20-03-02 15:02

Bettina Madsen skrev
> Hvis man vil tabe sig, skal styrketræningen nok bare ikke være det man gør
mest ud af.

Det kan skam være en glimrende ide at dyrke seriøs styrketræning hvis man
vil tabe sig.

-Thorbjørn