E-Mail
webnoob 5265
Outlook2000: Indsæt link som tekst ikke so~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-11-01 15:36

Jeg bruger Outlook2000 og ønsker at indsætte et link. Normalt laver jeg
først et link i enten Stifinder eller Windows Commander og kopierer så dette
link ind i Outlook. Dette giver så et ikon, som vel nærmest er at betragte
som en fil. Kunne jeg istedet ikke få skrevet det i ren tekst, som samtidigt
fungerer som et link.

Kort fortalt ville jeg gerne, at klikkede man på nedenstående henvisning, ja
så åbnede filen test.txt.

c:\temp4\test.txt

Kan det overhovedet lade sig gøre?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 16-11-01 17:05

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> skrev:

> c:\temp4\test.txt
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre?

[file://c:\temp4\test.txt]

Kunne være en mulighed.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-11-01 18:10

Det skal lige siges, at jeg ikke aner det mindste om Outlook og heller
ikke har lyst til det, på nogen måde.

> "Madsen" skrev

> [file://c:\temp4\test.txt]
> Kunne være en mulighed.

Ja, men som du kan se af mailadressen er Lars nok opkoblet i et større
netværk.

I et større netværk kan det nemt være et problem at lave et link til et
dokument og sende det til en flok personer. Problemet er at disse
personer måske ikke har tilladelse til at læse dokumenter i de katalog
på serveren eller at det har mappet et andet delt drev på deres pc til
den drevbetegnelse.

Lars skal sikkert skriver ca. sådan:

file:\\filserver\Lars\kæmpeprojekter\fåmereiløn\undergravverdensomvikenderden\skyddegamlechefer\gameplan.doc

Og naturligvis sikre sig, at modtagerne af emailen rent faktisk kan få
adgang til dokumentet (via sikkerhedsindstillingerne for dokumentet).

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Madsen

Dato : 16-11-01 22:11

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev:

> Ja, men som du kan se af mailadressen er Lars nok opkoblet i et større
> netværk.

Ja selvfølgelig.
Personlig kan jeg heller ikke helt se hvad det skal bruges til,
men ikke desto mindre så kan jeg åbne en lokal fil på min
pc ved at skrive ovenstående link i en e-mail skrevet med
Outlook 2000 og det var det jeg regnede med han efter-
lyste. Altså [file://sti]

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.