Parkering København
Fra : boe

Dato : 16-11-01 13:51

For laaaang tid siden spurgte jeg FDM om de kunne trække et fornuftigt svar
ud af Parkering København på spørgsmålet om, hvorvidt 2 mc'er måtte parkere
i en parkeringsbås til biler.Spørgsmålet var afledt af, at en anden her i
gruppen offentliggjorde et svar fra PK, som gik ud på at dette skulle være
tilladt. Svaret var entydigt:

Det er *ikke* tilladt for to-hjulede motorcykler at parkere i bil-båse. Det
fremgår helt klart af bekendtgørelsen, og PK stiller sig uforstående over
for, hvordan en ansat hos PK har kunnet påstå andet!

Så ved vi det....

Bo, VF1000F

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-11-01 15:39

> [...]
> fremgår helt klart af bekendtgørelsen, og PK stiller sig uforstående over
> for, hvordan en ansat hos PK har kunnet påstå andet!

To-hjulede.. Hvad så for MC m. sidevogn?
Eller med støttehjul.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-11-01 02:30

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> [...]
> fremgår helt klart af bekendtgørelsen, og PK stiller sig uforstående over
> for, hvordan en ansat hos PK har kunnet påstå andet!

Hehe...

Det sjove er jo netop at jeg også skrev til dem for at høre hvordan to
medarbejdere kunne komme med forskellige tolkninger af parkeringsloven her i
København. Jeg lovede alle i gruppen at jeg ville vende tilbage når jeg fik
svar, men det fik jeg aldrig. De skulle ha nogle på frakken de sløve padder!

Tony
XJ600 (der sover lunt i stenløse)

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 17:35

Tony Lorentzen <tony@lorentzen.com> skrev i en
> [...]
> her i København. Jeg lovede alle i gruppen at jeg ville vende tilbage
> når jeg fik svar, men det fik jeg aldrig.

Sikkert bange for at komme til at afgive en 3. fortolkning igennem dette
svar :-/

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 19-11-01 11:06

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fik
> svar, men det fik jeg aldrig. De skulle ha nogle på frakken de sløve

Hej Tony -

Jep, skynd dig at rykke for et svar. Vi er flere, der er spændte på at høre,
hvordan de vil forklare den...

Eller det var måske det, du havde fået svar på, Bo?

--
Jakob

Fra : boe

Dato : 19-11-01 11:11

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message

> Jep, skynd dig at rykke for et svar. Vi er flere, der er spændte på at
høre,
> hvordan de vil forklare den...
>
> Eller det var måske det, du havde fået svar på, Bo?

Hvordan to medarbejdere kunne komme med forskellige fortolkninger? Tjah, den
eneste forklaring var "det forstår vi ikke" Men det viser jo bare, som vi
også har fastslået her i gruppen, at reglerne ikke ligefrem er let
gennemskuelige - ud over at de jo også varierer fra politikreds til
politikreds. Sammenholdt med, at klager som oftest ender i papirkurven,
efterlader det indtrykket af en ret begrænset retssikkerhed - for nu at
udtrykke det diplomatisk.

Bo, VF1000F

Fra : Morten

Dato : 19-11-01 19:00

> [...]
> fremgår helt klart af bekendtgørelsen, og PK stiller sig uforstående over
> for, hvordan en ansat hos PK har kunnet påstå andet!

Vil det sige at man heller ikke må parkere en enkelt MC i en bilbås, hvor
skal man så parkere sin MC...

Hilsen Morten
Kawa Z400 1977, der mangler det ene sideskjold!

Fra : boe

Dato : 20-11-01 08:04

"Morten" <mortenandREMOVETHIS@hotmail.com> wrote in message
> Vil det sige at man heller ikke må parkere en enkelt MC i en bilbås, hvor
> skal man så parkere sin MC...

På afmærkede MC-parkeringspladser, steder hvor der ikke er båse, evt. på
fortovet (hvis placeringen ikke hindrer fri passage for en
tvillingebarnevogn, populært sagt)..

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 20-11-01 09:02

"Morten" <mortenandREMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det
>
> Vil det sige at man heller ikke må parkere en enkelt MC i en bilbås, hvor
> skal man så parkere sin MC...

Nemlig. Det vil det sige.

Det har hele tiden været ulovligt at parkere sin mc i bilbåse - i København,
vel at mærke. Det er nemlig noget, som afgøres inden for den enkelte
politikreds. Spørgsmålet gik på, om det var lovligt at parkere 2 (to) mc'er
i een bås, idet der er kommet modstridende oplysninger fra den afdeling i
Københavns Kommune, der hedder "Parkering København".

--
Jakob