Fugle
Fra : Evan Agerbo

Dato : 16-11-01 11:16

Hej NG.
Jeg vil høre om der er nogle som har en god ide om at blive af med at
alliker og andre halv store fugle sidder om banker næbbet mod tagrykken på
mit hus? Det er skide irriterende!! Det er i et villa kvarter så jeg kan jo
ikke bare få dem skudt, selv om det ville være dejligt

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-11-01 12:16

Et kraftigt luftgevær kan sagtens bruges uden den store risiko - man
skal bare ramme godt.

OleJ

Fra : petersen_michael

Dato : 17-11-01 13:38

Ole Jensen skrev i meddelelsen <3BF4F58A.2020200@inet.uni2.dk>...
>Et kraftigt luftgevær kan sagtens bruges uden den store risiko - man
>skal bare ramme godt.

det er mligt, men det må du ikke benytte i et villa kvarter..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : M@rk

Dato : 17-11-01 16:18

Sat, 17 Nov 2001 13:38:05 +0100, berigede "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> dk.fritid.hus-og-have
med:

>det er mligt, men det må du ikke benytte i et villa kvarter..

Fortæl lige min bagbo det )

Forældrene synes det er pragtfuld, at sidde inde i varmen og kigge på
ungerne (alder max 12 år) der skyder efter en skydeskive opsat på et
grantræ ca. 6-8 meter væk.

De har åbenbart ikke overvejet, hvor meget kraft der kan være, når et
hagl racer igennem skiven (og over på mine køkkenvinduer ca 20 meter
væk) .......... af uforklarlige årsager, anser de det heller ikke som
et problem, at der mellem vores respektive grunde løber en brandsti,
som mange anvender til aftenture mv.

Skydningen er nu indstillet for vinteren og jeg håber så sandelig, at
forbliver således når varmen kommer tilbage i luften - jeg orker ikke
"nabokrig" og umiddelbart virker de ikke som om, at de ville fatte et
vink over hækken ..........................

Men lad os nu se, det kan være at problemet finder sin egen løsning
)

/Mark

PS
Så hvis du ligger inde med en lovtekst eller lignende, der
dokumenterer forholdet - så hører jeg meget gerne nærmere om det, man
kan jo lige så godt være forberedt ))

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-11-01 16:52

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forældrene synes det er pragtfuld, at sidde inde i varmen og kigge på
> ungerne (alder max 12 år) der skyder efter en skydeskive opsat på et

Det er ikke noget til forhindring for at plaffe løs med en luftbøsse i et
villakvarter blot der er tilstrækkelig kuglefang som det hedder, hvilket vil
sige at haglet blier opfanget hvis det ryger forbi målet. Og dette kuglefang
er naturligvis ikke dine køkkenvinduer

Men loven siger at man skal være over 18 år for at benytte en luftbøsse. Det
ved jeg af erfaring da jeg blev taget af landbetjenten for mange år siden i
en alder af 13 år i færd med at skyde vandrotter . Senere fandt jeg ud af
det i forbindelse med erhvervelsen af jagttegn.

--
Venligst
Finn Jensen