Hvilken driver skal jeg vælge til mit ASUS~
Fra : Lillejorn

Dato : 16-11-01 00:10

Hej.
Jeg har problemer med at finde den bedste drivere til mit Asus TNT2 v3800
grafikkort med tv-out.
Først prøvede jeg den nyeste detonator fra nvidia, men nogle gange "frøs"
min skærm og jeg måtte genstarte (ligeledes slukkede maskinen selv nogle
gange) og efter at have tjekke denne ng, fandt jeg ud af at det var et
"normalt" problem pga. W2K (som jeg kører med). Jeg blev anbefalet at prøve
nvidia driver ver. 776. Og det virkede fint lige indtil jeg fornylig
anskaffede mig et kabel, så jeg kunne bruge tv-out udgangen til at se film
på mit TV i stedet for monitoren. Men 776 understøtter åbenbart ikke tv-out,
for jeg kunne ikke vælge det under display-indstillinger.
Derfor har jeg nu prøvet den "nyeste" Asus driver til v3800 (ver. 379) og
her virker tv-out. Men nogle gange "fryser" skærmen, dog ikke så slemt som
med detonator, men i 5-10 sekunder. Der ud over synes jeg at min maskine
nogle gange kører meget langsomere end normalt.
Er der nogen der kan anbefale en driver der opfører sig ordentlig ved
kombinationen af v3800 tv-out og W2K??

Håber på jeres hjælp for jeg er snart ved at være træt af at skifte driver!

Rune

Fra : Martin

Dato : 16-11-01 02:07

"Lillejorn" <lillejorn@usa.net> wrote in message
> [...]
> kombinationen af v3800 tv-out og W2K??
>
> Håber på jeres hjælp for jeg er snart ved at være træt af at skifte

har du prøvet med nogle af de nyere Asus drivere ?
Version 11.01C
http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm#v3
800

Jeg fik aldrig mit Asus V3800 Tv in/out til at køre optimalt under w2k,
virkede fint under
Win98 SE, men W2k var den ikke glad for hvad angår tv in/out osv ...
crashede hele tiden,
OSet kørte ustabilt, crashede/frøs under spil/Direct3D/OpenGL og mange andre
ting.

mvh

Martin D