Motion er godt. Er vi enige?
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 15-11-01 23:41

Der er 3 måder, at tabe sig på:

1. Forøge energiforbrug
2. Formindske energiindtag
3. Både 1 og 2

3 er selvfølgelig den bedste løsning.

Jeg vil prøve at argumentere for hvorfor 1 på længere sigt, er bedre end man
skulle tro.

For at forøge energiforbrug skal man bevæge sig mere, dyrke motion. Ved at
dyrke motion, forbedre man sin kondition, udover at forbruge energi. Med en
god kondition, er det ikke nær så anstrengende, at udføre det samme arbejde
som ved en dårlig kondition.

Altså jo bedre kondition du har, jo lettere (mindre anstrengende) er det at
forbruge en givet mængde energi.

En anden effekt bedre kondtion har er, at ens respiratoriske kvotient bliver
lavere, altså man forbrænder mere fedt i forhold til kulhydrat. (kilde: E.L.
Tybjerg-pedersen, Krop og træing, Gyldendal, 1994.)

Altså har jeg lige konkluderet, at det er godt at dyrke motion (Burde
jeg ikke få en nobelpris for det?). Eller er der noget der mangler (noget
jeg ikke har taget højde for) i min påstand.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 15-11-01 23:47

Jeg kan da vidst ikke vinde en nobelpris på min computerviden, undskyld
dobbeltpostingen, og den mærkelige linieafstand.

Mvh Mark Andreas Christensen