Murerarbejde
Fra : Lars

Dato : 15-11-01 22:38

Hej !

Jeg skal have blændet et vindue i en ydervæg (ca. 2 kvm.) og i samme væg
have lavet 2 huller til 2 nye vinduer (ca. 2 x 1 kvm.). Væggen er mursten
m.puds og det drejer sig om en arbejdshøjde på ca. 7 mtr. (1.sal). Jeg har 3
spørgsmål:

1. Hvilket prisniveau skal jeg forvente dette ligger på - her tænker jeg på
murerens arbejdsløn, mursten, opsætning af 2 nye vinduer mv.. Jeg ved godt,
at det er svært et give et bud på, men måske er der een, som kan give mig en
idé om hvorvidt jeg skal gå i gang eller droppe projektet.

2. Jeg har hørt, at man kun må indhente tilbud fra 2 forskellige
håndværkere, men er det ikke tilladt at kontakte flere håndværkere og lade
dem give et ikke bindende prisoverslag ? Jeg synes det det er lidt svært,
når man er "grønskolling" på området kun at kunne vælge mellem 2
"tilfældige" tilbud !

3. Kan det overhovedet lade sig gøre at få en håndværker på den københavnske
vestegn til at lave "småopgaver" for privatpersoner i øjeblikket ?

Mvh.
Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-11-01 14:24

> 3. Kan det overhovedet lade sig gøre at få en håndværker på den københavnske
> vestegn til at lave "småopgaver" for privatpersoner i øjeblikket ?

Jeg har i hvert fald ikke formået at finde en murer på midtsjælland (hverken
sort eller med faktura) som vil lave de småting, som max tager en dag eller
to.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 16-11-01 23:38

> [...]

en
> idé om hvorvidt jeg skal gå i gang eller droppe projektet.

Hej Lars
Jeg har netop fået et tilbud på at få blændet et vindue ved opmuring af ca 2
kvm - dog uden huller til vinduer som du skal have. Desuden er dette i
stueplan, så du skal nok ligge noget oveni til stilads m.v. Pris for vores
projekt er 6000 kr. + moms. Jeg aner ikke om dette er billigt eller dyrt,
men så har du da en ide om prisen.

Mvh
Stefan

Fra : Jens Kildegård

Dato : 18-11-01 00:32

1. Et bud på en pris, alt afhængig hvor i landet vi er, vil være cirka 8 -
8.500,- + moms. i udkanten af københavnsområdet.
2. Jo du må godt spørge flere håndværkere end to. Efter den nye
licitationslov, der trådte i kraft d. 21. september i år. Men husk der er
mange håndværkere, der kender hinanden, så spørg ikke flere end nødvendigt.
Håndværksmesterne bruger trods alt noget tid på at give dig et tilbud.
Så spørg altid mindst 2, men aldrig mere end 3 til 4 stykker, så får du ikke
trådt på nogen.

Mvh.
JK