Lia Gård (Norge)
Fra : Asle Røsok

Dato : 15-11-01 19:32

Jeg har lyst til å fortelle litt om Lia Gård. Noen så et innslag om dette
stedet på Svartedals TV program tidligere i år. Dette er et flott sted som
driver retreat og kurs i retreatramme.
Men det som i de siste året har stått i fokus er utbyggingen av Nylia, med
egen kirke, kantine, bibliotek, undervisningsrom, og en menge små
leiligheter hvor alt sammen henger i en slags klostergang m.m.
Alt dette er vel og bra, men de som har stått midt oppe i det i dette i
årevis er nå utslitte og det er et skrikende behov for dugnadshjelp og
husfolk som kan tenke seg å bo der i kortere eller lengre tid på et flott
sted utenfor Koppang i Østerdalen i et kristent miljø som har sin egen
tidebønnsryme med skriftlesning, sang og bønn.

Nylia i all sin imponerende velde må stå klart til 1. desember og hver
arbeidstime som kan utføres før dette er som et bønnesvar å regne. Så jeg
kommer med dette nødropet om hjelp til alle som kunne tenke seg å hjelpe til
ved selv å delta i dugnaden nå i november, kopiere dette og sende det til
andre eller rett og slett be for dette stedet og at alt på mirakuløs måte
kan komme i stand før godkjennings deadlinen 1. desember.

Dere kan selv lese mer om Lia på /www.liagard.no/. Jeg er en av de som har
deltatt på dugnad og jeg skriver dette for egen regning ut fra de inntrykk
jeg har dannet meg. Men jeg vet at det er kjærkomment og nødvendig med all
mulig respons. Ta kontakt og meld din interesse og hør hvilken glede og
takknemlighet det vil gi ..!

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 15-11-01 23:34

"Asle Røsok" <asle.rosok@chello.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulig respons. Ta kontakt og meld din interesse og hør hvilken glede og

Dette er vel det vi på dansk kalder et kristen bofællesskab? Er det på norsk
folkekirkelig grundlag?
Jeg har sendt dit link til vor søn i Oppdal, som sikkert kender andre igen.
Jeg vil bede for jeres center, at Gud giver jer alt i behøver.
Hej
Ernst