RAR password
Fra : Lasse

Dato : 15-11-01 19:27

Undskyld hvis dette ikke er den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke fnde andre der passede bedre

Mit problem er at jeg har en gammel RAR fil liggende der er password beskyttet, men jeg har selvfølgelig fået forlagt passwordet...
Filen er lavet med WinRAR 2.02

Findes der et tool der kan give mig mine data tilbage?

Venlig hilsen
Lasse

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 15-11-01 19:48

On Thu, 15 Nov 2001 19:26:42 +0100, Lasse <any@nospam-lonesome.dk> wrote:
> [...]
> Filen er lavet med WinRAR 2.02
>
> Findes der et tool der kan give mig mine data tilbage?

Brute force er den eneste løsning. Men mon ikke der findes et...:

http://www.google.com/search?q=RAR+password+cracker&hl=da&lr=

Du burde nu selv have kunnet finde nogen via google :)

--
Jesper

Fra : Lasse

Dato : 15-11-01 21:43

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@grid.diku.dk> wrote in message news:slrn9v83ek.t5g.jlouis@grid.diku.dk...
> http://www.google.com/search?q=RAR+password+cracker&hl=da&lr=
>
> Du burde nu selv have kunnet finde nogen via google :)

Jeg havde skam selv kigget lidt rundt og fundet 3 forskellige. De to af dem meldte enten 'Invalid RAR archive' (Advanced RAR
Password recovery 2.0) eller 'Memory error' (RAR PasswordCracker v3.12LE freeware) - i sidste tilfælde efter at have brugt 1.3Gb af
mine 2Gb memory...

cRARk (version 2.3) kører lige nu på 3. døgn og arbejder på filen.. Jeg er ved at miste håbet

Beklager at jeg ikke lige nævnte det i sidste post

Ovenstående søgning på google gav over 2000 hits, men da jeg af indlysende grunde ikke er interesseret i ovenstående programmer kan
denne søgestreng måske bruges
rar password cracker "rar password" -crark -3.12 -"Advanced -RAR -Password -Recovery"
(google linket var for langt
Det giver 47 hits, men desværre ikke nogle der gav nogen resultater

Nogle der eventuelt ved hvad formatet er på password beskyttede rar filer, så man kunne lave sin egen cracker (der også viser at den
laver noget en gang i mellem!)?

Venlig hilsen
Lasse

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 15-11-01 22:06

On Thu, 15 Nov 2001 21:43:29 +0100, Lasse <any@nospam-lonesome.dk> wrote:
> Nogle der eventuelt ved hvad formatet er på password beskyttede rar filer, så man kunne lave sin egen cracker (der også viser at den
> laver noget en gang i mellem!)?

Et hurtigt bud er noget one-way stringhashing med dertil hørende block
chaining af data. Muligvist kan man smutte uden om alle blokke som i zip

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-01 22:15

"Lasse" <any@nospam-lonesome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filen er lavet med WinRAR 2.02
>
> Findes der et tool der kan give mig mine data tilbage?

Du kan jo prøve et af de programmer på
http://www.password-crackers.com/crack.html

Fra : Niels Callesøe

Dato : 16-11-01 13:53

Lasse wrote:

> [...]
> password beskyttet, men jeg har selvfølgelig fået forlagt
> passwordet... Filen er lavet med WinRAR 2.02

Er Google nede?

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 19-11-01 13:33

Lasse <any@nospam-lonesome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xMTI7.2911$Bs1.548659@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Filen er lavet med WinRAR 2.02
>
> Findes der et tool der kan give mig mine data tilbage?
Mon ikke du kan finde en winRar cracker på http://www.astalavista.com/

mvh
db