Drage og menneskeform. 3rd edition DnD
Fra : Butch

Dato : 15-11-01 19:21

Hej Gruppe

Jeg har lige sammen med resten af min gruppe slået en young adult bluedragon
ihjel. Da vi første gang mødte "hende" var hun i menneskelig form. Hun havde
en del fede items som jeg meget gerne vil have fingre i. Men da kampen
startede skiftede hun til hendes "rigtige" form nemlig drage formen. Med
stort besvær i en meget lige kamp fik vi overvundet hende og resten af
hendes gruppe. Men nu ligger hun jo bare der som en død drage. Kan vi på
nogen måde få fat i hendes ting?
Hvis det har interesse så er vi en gruppe på fire alle 9. level- Fighter9,
Clerik9, Rouge6/Ranger1/Fighter2, Wizard9. Efter denne kamp stiger vi
sikkert til 10. level men vi har ikke fået XP endnu.

/Thomas aka Urrén

Fra : Daysleeper

Dato : 15-11-01 20:23

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message
> [...]

> Clerik9, Rouge6/Ranger1/Fighter2, Wizard9. Efter denne kamp stiger vi
> sikkert til 10. level men vi har ikke fået XP endnu.

Om i kan få tingene afhænger fuldstændig af jeres GM. Hvis han påstår Dragen
stadig har tingene, hvilket er mest logisk efter hvad jeg lige forstår, må
de jo ligge ved dens lig. Hvis GM er en smule ond, ville i kun kunne få fat
i det mens hun var i menneskeform....
Og hvor ved du forresten fra at hendes Items var fede????
Anyways, det er helt op til GM om det kan lade sig gøre og hvordan!

Daysleeper

Fra : Butch

Dato : 15-11-01 21:18

Hej
Tingene ligger ikke ved drage liget Jeg går udfra at hende formskift kan
sammenlignes lidt med Druidens "wildshape". Her "smelter" personens
udrustning jo samme med dyre formen, og kan ikke bruget igen før Druiden
vender tilbage til sin humane form.

> Og hvor ved du forresten fra at hendes Items var fede????
det ved jeg heller ikke med sikkerhed. Men vore DM beskrev hende ret
grundigt inden kampen startede. b.la. havde hun et usædvanligt smukt
ædelstens besat langsværd. Derudover ved jeg også at hun var istand til at
kaste "Teleport" fordi hun gjorde dette ved et tidligere møde vi havde med
hende. Udfra hvad hun ellers brugte at magi under kampen har jeg en
formodning om at hun ikke selv var istand til at kaste Teleport. Derfor tror
jeg at hun har en item som gør hende istand til at gøre det. Det kan
selvfølgeligt være hun har brugt en scroll, men det lyder usandsynligt da
hun på ingen måde var truet i vores første møde med hende. Hun kunne lige så
godt være gået fra stedet.

/Thomas

Fra : Jan Ozimek

Dato : 16-11-01 09:29

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenlignes lidt med Druidens "wildshape". Her "smelter" personens
> udrustning jo samme med dyre formen, og kan ikke bruget igen før Druiden

Dragens polymorph minder sikkert om druidens, men det er jo netop
drageformen, som er naturlig for dragen, og derfor vil dens ting ikke morphe
ind i kroppen i drageform.
Drager kan gemme ting imellem deres skæl, så prøv om ikke en Detect Magic
vil afsløre om den har gemt nogle ting på sig.

> [...]
> hun på ingen måde var truet i vores første møde med hende. Hun kunne lige

Hvis i så hende "caste" en spell, kunnei vel se om det var fra en scroll
eller en wand eller whatever...

Men som Daysleeper skrev, er det jo op til jeres GM, og det er ikke sikkert,
at det er fremmende for spillet at "bitche" med regeltekniske ting omkring
polymorph.

Jan Ozimek

Fra : Mayor_Tom

Dato : 16-11-01 10:18

en mulighed var også at denne fragde havde den skill som alle NPC'er bare
SKAL have....

Evnen der gør at lige inden de dør, kan de nå at bide alt deres udstyr i
stykker, da det ikke falder i de forkerte hænder.... (i langt de fleste
tilfælde vil det sige PC'erne....)

/Morten Nørgaard, LARP Storyteller fra Aalborg.

Fra : Morten Lund

Dato : 16-11-01 17:42

Ah!

Endelig nogen, der som jeg, mener at NPC i virkeligheden betyder:

Not Particularily Cooperative

/Morten

Fra : Beldin

Dato : 16-11-01 10:08

Butch wrote:

> [...]
> Clerik9, Rouge6/Ranger1/Fighter2, Wizard9. Efter denne kamp stiger vi
> sikkert til 10. level men vi har ikke fået XP endnu.

Som andre har gjort opmærksom på ligger det helt og fuldstændigt
i hænderne på jeres GM - hvis han/hun ikke har tænkt sig at give
jer tingene, er der _ingen_ måde I kan gøre det på - hvis derimod
hun/han har tænkt sig at I skal kunne få fat i dem gælder det om
at finde den rigtige løsning på gåden, og det er her vi måske
kan hjælpe.

Ideer:
Gennemled liget - inde som ude (3 timers hårdt blodigt arbejde -
pas godt på hvad I skærer i).
Polymorph liget tilbage til menneskeform.

Flere ideer anyone?
Personligt kunne jeg godt have fundet på at lade tingene
automatisk teleportere tilbage til hendes lair, når hun
"went dragon" - i hvilket tilfælde den stakkels gruppe
blot skulle finde det lair ...
(Hnahr hahr hahr, gnæk gnæk - de ved ikke besked om
hendes storebror ....)

--
Beldin
Please reply to t.forch@mail.dk

Ash nazg durbatuluk,
ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatuluk
agh burzum ishi krimpatul.
-- Tolkien in The Fellowship of the Ring

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 20-11-01 02:45

Beldin wrote:

[...]

> Ideer:
> Gennemled liget - inde som ude (3 timers hårdt blodigt arbejde -
> pas godt på hvad I skærer i).

Hvis I alligevel parterer dragen, så tag en stak skæl med jer. De er
gode til skjold og brynjer, og det har en ærefrygtindgydende effekt at
komme vadende i en dragerustning (forudsat folk gennemskuer det for hvad
det er).

Til gengæld vil eventuelle andre drager I måtte komme i nærheden af, nok
lægge mærke til det, hvis de ser jer, og kigge forbi for at høre, hvor i
dog har handlet de skæl henne...

Mvh.
--
René Kragh Pedersen.
At the source of every error which is blamed on the computer you will