Re: Guds dom over ufrelste
Fra : Willy

Dato : 15-11-01 18:53

Til Ernst

Jeg beklager at de måtte ta meg for en "arrogant person", men jeg tilgir deg
for jeg tror det er djevelen som har tenkt denne tanke i ditt sinn. Min Gud
tenker ikke slike tanker det har jeg lest, og det tror jeg. Så fra min side
er det forlatt i jesu navn og blod skyld - Tro det.

Så til dine komentarer...du sier at her i NG spør du for å få et svar?
Men kjære deg kan du ikke vente til Herren selv kommer med svar til deg ved
dommens dag, Han har jo lovet oss at svar skal vi få ved alt det vi har lurt
på - når Han kommer igjen. Ernst du må ha tålmodighet til Herren kommer.

Mvh

Willy

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 15-11-01 23:16

"Willy" <janpleym@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Til Ernst
>

> Jeg beklager at de måtte ta meg for en "arrogant person", men jeg tilgir
deg
> for jeg tror det er djevelen som har tenkt denne tanke i ditt sinn.

Nu er det sådan , at Jesus fylder rigtig meget i mig, så jeg tror ikke
Djævelen har gode kår i mit sind.

>Min Gud tenker ikke slike tanker det har jeg lest, og det tror jeg. Så fra
min side
> er det forlatt i jesu navn og blod skyld - Tro det.

Jeg er ked af de mange misforståelser, måske p.g.a. af nuancerne i sproget.
jeg kan jo se på dine svar til mig, at vi taler forbi hinanden. På denne
måde skriver jeg noget som du måske misforstår og du skriver noget jeg måske
misforstår. Det var på dette grundlag forkert at kalde dig en "arrogant
person", hvilket jeg undskylder .

> Så til dine komentarer...du sier at her i NG spør du for å få et svar?

Er det forkert at søge svar i Guds Ord? Der er rigtig mange her i NG der
kender Skrifterne meget, meget god, derfor stillede jeg mit spm.

> [...]
lurt
> på - når Han kommer igjen. Ernst du må ha tålmodighet til Herren kommer.

Derfor skrev jeg jo også i mit spm "Er det et spm. vi må lade ligge til Guds
retfærdige dom/afgørelse" og det har jeg ingen besvær med, men husk lige
Willy, Gud har givet os Bibelen, for at vi der igennem kan lære Hans vej og
Hans vilje, åbenbaret for os af den gode Helligånd.

Jeg synes vi to bare skal velsigne hinanden og lade dette ligge.
mvh
Ernst