fodvorter
Fra : Millie

Dato : 02-01-01 19:47

Nu har min 14-årige datter lidt af grimme, store fodvorter i flere år. De
midler, hun har fået af lægen, virker ikke. Findes der mon et alternativ??

Hilsen Millie

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 02-01-01 20:34

Millie wrote:

> Nu har min 14-årige datter lidt af grimme, store fodvorter i flere år. De
> midler, hun har fået af lægen, virker ikke. Findes der mon et alternativ??
>
> Hilsen Millie

Lidt ren tea tree olie dubbet på vorterne hver dag i en periode hjalp på
mine.

Pia

* Pia Klit Larholm * "I can not give you a formula for success,*
* * but I can give you a formula for failure: *
* Per Aspera Ad Astra * try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia* Herbert Bayard Swope *

Fra : Mari

Dato : 03-01-01 04:46

http://www.greeninfo.dk/rapport/ttobaggrund.htm

--
Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 07-01-01 00:00

> http://www.greeninfo.dk/rapport/ttobaggrund.htm

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er det man skal passe på ved tea
tree de dårlige kvaliteter af olien, som kan indeholde op til 65%
cineol, som kan irritere huden meget.

At duppe et par dråber olie af en god kvalitet på en fodvorte, kan ikke
sammenlignes med at bade i olien og overdrevet brug af den.

Som alt andet, kan små mængder være godt, og store skadelige.
Som fx. salt - vi kan ikke undvære salt for at overleve, men for meget
salt, og vi dør.

Pia

ps. istedet for bare at poste en url, så gi' lige en
beskrivelse/referat, og brug url'en som henvisning i stedet.

Fra : Mari

Dato : 03-01-01 04:47

"Millie" <beks@mail.dk> skrev i en meddelelse news:92t7pt$28o$1@news.inet.tele.dk...
> Nu har min 14-årige datter lidt af grimme, store fodvorter i flere år. De
> midler, hun har fået af lægen, virker ikke. Findes der mon et alternativ??

http://www.dr.dk/p4/syd/sundhed/sos40.htm
Carsten Vagn Hansen har anbefalet at smøre vorterne med frisk løgsaft morgen og aften i mange år.
Anvend endelig ikke hvidløgsaft - det ætser - og gør forfærdeligt ondt.

Fra : Roffe

Dato : 03-01-01 21:34

Jeg har 2 "gamle råd" du kan prøve?
1. Dryp/fukt vorten med diesel 3-4 ganger daglig.
2. Dryp/fukt vorten med Grapefruitkjerneolje 3-4
ganger pr. dag. NB! Den MÅ utspedes til 1:5 med vann
FØR bruk!

lykke til
mvh
Roffe

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 07-01-01 07:34

Hæi do
Jeg har to på to fingre (en på hver) og bruger lige nu Thuja6, som kan købes
i en helsekost, der duppes lidt på vorten og der tages et par dråber i lidt
vand, som holdes i munden et minut ca. Dette gøres 3 gange om dagen. Efter
et stykke tid skulle de være væk, mine er på vej væk også selvom jeg kun får
gjort det 1-2 gange om dagen pga. arbejde. Se mere om Thuja her:
http://www.helsetemplet.dk/thuja_d6_-_sulfur_d6.htm
Et andet middel jeg har brugt engang var at gå med en Falkeøje (en sten) og
det virkede også. Og så er den endda flot samtidig, så hun kan bruge den som
halskæde eller bare i lommen.
Et 3. middel kan også være saften fra et hvidløg eller løg, men det lugter
jo dælme.
4. middel er Molkosan, som også duppes på vorten og samtidig kan man tage en
_lille_ slurk blandet i et _stort_ glas vand. Det smager ikke særlig godt,
synes jeg, men skulle være så sundt at det ½ kunne være nok.
5. middel har jeg ikke, men lån et par bøger.
Og søg f.eks på http://www.bos2.alltheweb.com/ efter fodvorter.
hamselv herfra

Fra : Mari

Dato : 07-01-01 10:34

"Tonny Eskesen" <hamselv@privat.dk> skrev i en meddelelse news:9392ne$5v1$1@news.inet.tele.dk...
> Et 3. middel kan også være saften fra et hvidløg eller løg, men det lugter
> jo dælme.

Jeg tror ikke du har prøvet med hvidløg selv. Det ætser, så
smerterne er næsten uudholdelige.

> 4. middel er Molkosan, som også duppes på vorten og
> samtidig kan man tage en_lille_ slurk blandet i et _stort_ glas vand.
> Det smager ikke særlig godt, synes jeg, men skulle være så
> sundt at det ½ kunne være nok.

Molkosan er derimod et udmærket middel - men brugsanvisningen
skal følges, ellers ætser det også.
Dvs. fortyndet 1:4, når det anvendes udvortes, et 1-2 tsk. i et helt
glas vand, når det drikkes eller bruges til "udskyldning".

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 07-01-01 19:58

"Mari" <mari@hansen.image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke du har prøvet med hvidløg selv. Det ætser, så
> smerterne er næsten uudholdelige.

Så vil jeg ikke prøve det, jeg plejer også at spise det istedetfor

> [...]
> Dvs. fortyndet 1:4, når det anvendes udvortes, et 1-2 tsk. i et helt
> glas vand, når det drikkes eller bruges til "udskyldning".

okelidokeli
hamselv herfra