ReWrite(Handle) under Win2000
Fra : Morten Vahlkvist

Dato : 15-11-01 15:20

Jeg har et program som opretter en ny fil med
(filename:=a:\floppyfil.txt):

AssignFile(handle, Filename);
i := IOResult;
If i <> 0 then
begin
Result := false;
StatusPanel.Caption := S_StatusFloppyError;
StatusPanel.Update;
MessageDlg('Debug: AssignFileError',mtInformation,[mbOk],0);
exit;
end;

if (FileExists(FileName)) then Append(handle)
else Rewrite(Handle);
[...]
MessageDlg('Debug: RewriteError',mtInformation,[mbOk],0);
exit;
end;

Under win95, 98, NT går dette godt

Under win2000 ryger jeg ind i den anden IF sætning ('Debug:
RewriteError')

De to MessageDlg er sat ind for debug, da jeg ikke har Delphi oppe og
køre på win2000.

Skal mit program tildeles rettigheder til at skrive en ny fil på floppy
eller hvad?

MVH
Morten Vahlkvist

Fra : Morten Vahlkvist

Dato : 15-11-01 16:07

Fejlen er fundet, i det afkortede eksempel brugt her skrev jeg at
filename:=floppyfil.txt. Det var ikke helt sandt. Jeg brugte

Filename := 'a:\'+DateToStr(Date)+'.txt';

Det gik galt da dato seperator var sat yil '/' på min windows2000
maskine
da jeg rettede det til:

Filename := 'a:\'+FormatDateTime('yy-mm-dd',Date)+'.txt';

Gik det meget bedre.

Jeg tror jeg hoppede i en klasiker der.

Morten