Fjernelse af #CR# fra memofelt
Fra : Thomas Lyngsdal

Dato : 15-11-01 11:27

Hvordan fjerner man Cartridge Return(#13 - CR) fra et memo felt. Der må
gerne tastes Enter for linie skift, men når man smider teksten videre til en
database, skal CR fjernes og erstattes af £ tegnet.

Men jeg får ikke adgang til teksten, derfor kan jeg ikke erstatte tegnet.
Hvordan for man erstattet et tegn i teksten i "Runtime"???

mvh.

Thomas

Fra : Thomas Riedel

Dato : 15-11-01 17:45

Hej Thomas
Prøv:
s := memo1.lines.text;
for i := 1 to length(s) do
if s[i] = #13 then s[i] := '£';
(afprøvet og virker)

Jeg tror, at CR står for Carriage Return, ikke Cartridge.
mvh
Thomas Riedel, LogiHouse