Hvordan beregner jeg afdrag og løbetid ?
Fra : Christian Andresen

Dato : 15-11-01 08:03

Hej NG,

Hvis jeg kender hovedstol, rente og afdrag hvordan beregner jeg løbetid ?

Hvis jeg kender hovedstol, rente og løbetid hvordan beregner jeg afdrag ?

mvh

Christian

Fra : Alladin

Dato : 15-11-01 09:39

Det letteste er at gå ud på en af kreditforeningerne.
Prøv www.rd.dk der kan du både beregne nye lån og omlægning.

<3bf368c9$0$25375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Christian Andresen

Dato : 15-11-01 10:44

Nu var det jo mest lån til bil eller lign. jeg søgte efter og der er de ikke
særligt anvendelige.

mvh

Christian

Fra : Vince

Dato : 15-11-01 10:58

Jeg mener skandiabanken.dk har en sådan tjeneste

--
De bedste hilsner

Vince
"

Fra : D.Hansen

Dato : 15-11-01 11:50

Det nemmeste er at finde en finansierings lommeregner. Texas har lavet mange
gode....har selv TI-83 plus

Der findes også en formel men jeg har den ikke lige her, men hvis jeg skal
finde den frem kan du jo sige til!

D.Hansen

Fra : Christian Andresen

Dato : 15-11-01 12:01

Ja, det er formelen jeg leder efter

mvh

Christian

Fra : TDC

Dato : 17-11-01 04:42

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message

> Hvis jeg kender hovedstol, rente og afdrag hvordan beregner jeg løbetid ?
>
> Hvis jeg kender hovedstol, rente og løbetid hvordan beregner jeg afdrag ?

Du har måske et regneark ved hånden?

Min Excel snakker engelsk, så det vil nok ikke være den store hjælp for dig,
men det er også forholdsvis enkelt at finde ud af med Hjælp.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-01 11:41

On Thu, 15 Nov 2001 08:03:27 +0100, "Christian Andresen"
> [...]

>Hvis jeg kender hovedstol, rente og løbetid hvordan beregner jeg afdrag ?

Hej Christian,

Det kommer helt an på, hvilken lånetype du taler om.

Du taler sikkert om et annuitetslån, hvor ydelsen er konstant over
lånets løbetid. Men der findes mange andre typer af lån, som har en
anden afdragsprofil.

Formlen for ydelsen på et annuitetslån er:

a = Ko * i
---------
1-(1+i)^-n

a=ydelsen
Ko=hovedstolen (lånebeløbet)
i= renten
n=løbetid

For at beregne løbetid givet de øvrige variable, skal du blot isolere
n i formlen ovenfor.

I øvrigt har excel nogle gode funktioner til at regne på annuiteter.

Mvh.

Hans H. Iversen