HJÆLP !. Jeg mangler Grov Spagnum..
Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 21:43

Hejsa alle,

Jeg kan simpelthen IKKE opdrive grov spagnum uden nærring eller gødning
nogen somhelst steder.

Jeg skal bruge det i mit akvarie og derfor må den ikke indeholde nærring
eller gødning som er giftig for fiskene.

Det plejer at være den grove Gule fra Pinstrup.

Er der nogen af Jer som kan sende mig en skotøjsæske eller plastpose med
denne spagnum ??.

Jeg vil naturligvis betale alle udgifterne...please help

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bo Carøe

Dato : 15-11-01 07:27

Hej !
Hvis du kommer forbi silkeborg, så kan du hente noget hos mig.
Mit spagnum er lige gravet op !

Venlig hilsen Bo Carøe

Ps. jeg vil helst ikke til at sende noget.

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-11-01 07:46

"Bo Carøe" <caroe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
> Hvis du kommer forbi silkeborg, så kan du hente noget hos mig.
> Mit spagnum er lige gravet op !
>
> Venlig hilsen Bo Carøe
>
> Ps. jeg vil helst ikke til at sende noget.

Hej,

Tak for tilbudet
Desværre ligger Silkeborg en del vej herfra

Men ang. forsendelsen så fik jeg noget fin spagnum (4 kilo) af min moder og
det kostede kr. 35, at sende med posten. Ud fra denne mængde kan jeg se at
det kun kommer til at dreje sig om max. det halve jeg skal bruge.

Desværre klumpede det fine spagnum sig sammen og blev som mudder hvorfor det
både slammede vand og pumpe til, så derfor skal det være det grove spagnum
jeg skal bruge.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Aa. Worm

Dato : 15-11-01 17:32

Hej.
Den groveste spagnum, du kan få er vel en klyne. De fås i havecentre og
koster 50-70 kr pr stk. Det er ALT for dyrt, når man skal bruge mange i
haven, men jeg vil tro, at til dit brug, rækker een klyne til flere år.
Hilsen
Aase

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-11-01 18:40

"Aa. Worm" <aa.worm@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster 50-70 kr pr stk. Det er ALT for dyrt, når man skal bruge mange i
> haven, men jeg vil tro, at til dit brug, rækker een klyne til flere år.

Hej Aase,

Jeg har prøvet en klynge men selve spagnumen skal udvandes først ellers
ville den jo flyde og afgive en masse brun farve. Dette kan du afhjælpe ved
kogning men desværre havde kogningen den virkning at spagnumen gik i
opløsning og blev til noget det lignede mudder.

Altså dur en kogning af klynger ikke.

Men jeg må prøve at brække den i små stykke og ligge dem i en spand med vand
og så bare vente til det sker af sig selv.

--
Venligst
Finn Jensen