Telmore - nummerportabilitet.
Fra : *Xray

Dato : 14-11-01 17:41

Hejsa.

Efter Tiscali har sat priserne op overvejer jeg at skifte til Telmore. Har
de stadig problemer med nummerportabiliteten oder was?

*Xray

Fra : Mickey

Dato : 14-11-01 17:43

"*Xray" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Efter Tiscali har sat priserne op overvejer jeg at skifte til Telmore. Har
> de stadig problemer med nummerportabiliteten oder was?

jeg klarede det på ~en måned hvor det kun var de sidste 5-7 dage det gamle
simkort var dødt

Det er ~3 uger siden nu

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-11-01 18:00

On Wed, 14 Nov 2001 17:40:37 +0100, "*Xray" <na@na.dk> wrote:

>Efter Tiscali har sat priserne op overvejer jeg at skifte til Telmore. Har
>de stadig problemer med nummerportabiliteten oder was?

Min bror har lige fået overført sit nummer fra Orange til Telmore og
han kan stadigvæk kun ringe op - han kan ikke modtage opkald. Alle
opkald går ind på hans mobilsvar som han havde hos Orange og den kan
han ikke mere aflytte så ja der er stadigvæk problemer.

Lars

Fra : Mickey

Dato : 14-11-01 18:36

"Lars Christensen" <hawk@grin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opkald går ind på hans mobilsvar som han havde hos Orange og den kan
> han ikke mere aflytte så ja der er stadigvæk problemer.

det tyder på at det er et Orange-problem, så hvis skiftet skal ske fra
Tiscali til Temore burde det gå mindre smertefrit (burde der overhovedet
kunne opstå problemer ?)

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-11-01 19:54

On Wed, 14 Nov 2001 18:35:50 +0100, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>det tyder på at det er et Orange-problem, så hvis skiftet skal ske fra
>Tiscali til Temore burde det gå mindre smertefrit (burde der overhovedet
>kunne opstå problemer ?)

Orange påstår det er Telmore der ikke har gjort det rigtig. Telmore
påstår så til gengæld at det er TDC der har kvajet sig. Jeg er ikke
rigtig klar over hvad TDC's undskyldning er. Men alt kan gå galt så
længe bare TDC er indblandet i nummerporteringen så man kan frygte det
værste når det også er en overflytning indenfor TDC's mobilnet altså
fra Tiscali til Telmore eller evt. omvendt.

Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-11-01 20:00

Lars Christensen skrev:

>Orange påstår det er Telmore der ikke har gjort det rigtig.

Så må jeg indrømme at det er imponerende at Telmore har fået 1 mio. i
erstatning!

>Telmore
>påstår så til gengæld at det er TDC der har kvajet sig. Jeg er ikke
>rigtig klar over hvad TDC's undskyldning er.

Det er der vist ikke rigtig nogle der har hørt noget om...

> [...]
>værste når det også er en overflytning indenfor TDC's mobilnet altså
>fra Tiscali til Telmore eller evt. omvendt.

Jeg tror ikke der er de store forskelle om man skal flytte til et
andet net eller ej.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Morten Thomsen

Dato : 14-11-01 21:46

On Wed, 14 Nov 2001 17:40:37 +0100, in dk.teknik.telefoni.mobil
"*Xray" <na@na.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Efter Tiscali har sat priserne op overvejer jeg at skifte til Telmore. Har
>de stadig problemer med nummerportabiliteten oder was?

Se her på: http://www.telmore.dk/html/artikler/071101.html

Der står at TDC nu skulle have løst problemet, og at de arbejder på at
indhente flytningerne.

Men der står da også at der er problemer med flytninger fra service
provider til service provider. Så der kunne godt være problemer med at
flytte fra Tiscali til Telmore.

Mvh
Morten Thomsen

--
This email address is used only for usenet.
It can change and/or be deleted without warning.

Fra : Mickey

Dato : 14-11-01 22:12

"Morten Thomsen" <tnews@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Men der står da også at der er problemer med flytninger fra service
> provider til service provider. Så der kunne godt være problemer med at
> flytte fra Tiscali til Telmore.

det forstår jeg ikke der er - det burde kunne klares med at TDC ændrer i
deres interne database hvem der skal have regningen for opkald fra det
nummer...

Fra : Anders Bystrup

Dato : 16-11-01 18:23

Jeg skulle have skiftet fra debitel den 7/11 men er stadigt på debitel - gad
vide hvor længe det bliver ved med at virke.....

Jeg har med en uges mellemrum fået denne meddelelse om at det skulle køre
igen om en uge.....

Hej Anders

Tak for din mail

TDC meddelte TELMORE tidligere på måneden, at de ville lukke deres system
ned mellem d. 11/10-01 og d. 15/10-01. Det gik også fint nok med at, lukke
d. 11/10-01 men det har så desværre ikke været TDC muligt, at få åbnet op
for deres system igen efterfølgende.

Dette resulterer i, at TELMORE fortsat ikke kan flytte dit nummer over som
et TELMORE nummer. Vi har derfor oprettet en specialafdeling, som tager sig
af alle disse numre, som nu ligger og venter på at TELMORE kan tage dem.

At TDC ikke har kunnet åbne deres system igen er naturligvis helt
uacceptabelt, og TELMORE har fat øverst hos TDC for at få dem til at give os
en melding på hvornår de regner med at være klar igen. TDC regner med at det
kører normalt igen 1. december.

Vi regner med, og tror på at dit nummer bliver åbnet som et TELMORE nummer i
løbet af denne uge. Vi beklager naturligvis forsinkelsen, og forsikrer dig
at TELMORE gør alt hvad der står i vores magt for at få flyttet dit nummer
over til TELMORE hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - Irene

www.telmore.dk