/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
LØSNINGEN på HP OfficeJet
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 14-11-01 15:47

Nu er det lykkedes at finde ud af hvad problemet var med at skrive ud,
scanne og kopiere med subject i et blandet netværk. Der var flere ting:

1. CyberCitys Cisco 677 router har åbenbart problemer med at kommunikere
med HPs JetDirect 175X printserver, når routeren kører DHCP. Med både
browsere og alt andet som kunne skabe trafik på netværket slået fra, så
var routeren helt vildt aktiv, hvilket gjorde at det var umuligt at
komme igennem til printserveren.

Efter at have sat routeren og alt andet udstyr til at køre med en fast
IP adresse, så faldt routeren til ro og iMac'en kunne nu kommunikere med
All-in-one fætteren.

2. Mac softwaren er åbenbart ikke lige så god som PC softwaren, for hver
gang man stater HP Directoren på Mac'en, som fjernstyrer HP'en, så
kommer den op med en fejl om at den ikke kan se HP'eren. Det siger man
så OK til for det kan den godt alligevel. (

På Mac'en er der et delay på ca. 20 - 30 sekunder før fx. en udskrivning
går i gang, hvorimod der kun er ca. 5 sekunders delay på en PC. Det er
dog til at leve med !!

Konklusion:

HP's OfficeJet G55 samt deres JetDirect 175X printserver er en
fantastisk god løsning, hvis man vil have en kopimaskine, printer samt
scanner i et. Kvaliteten er eminent i forhold til prisen og kan man leve
med ikke at kunne køre med DHCP samt den relativ lange delay tid (som
ikke umiddelbart kunne sættes ned), så er det en meget fin løsning til
hjemmebrug eller et mindre kontor miljø.

Det er mig stadig en gåde, hvorfor man ikke kan downloade driveren til
Mac fra HPs site ? ((((((

Efterskrift:

På trods af HPs medfølgende software til Windows crashede en
Fujitsu/Siemens bærbar totalt og den artikel jeg fandt på nettet
underbygger dette, så er dette en god løsning, som dog kræver en meget
kyndig person ved installation og konfigurering.

http://www.epinions.com/content_6897241732

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

 
 
Sascha (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Sascha


Dato : 14-11-01 16:47


DHCP er vel ikke noget du bruger professionelt ?


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
news:1f2vc2b.tnf0al1e5742aN%jesper@gylling.net...
> Nu er det lykkedes at finde ud af hvad problemet var med at skrive ud,
> scanne og kopiere med subject i et blandet netværk. Der var flere ting:
>
> 1. CyberCitys Cisco 677 router har åbenbart problemer med at kommunikere
> med HPs JetDirect 175X printserver, når routeren kører DHCP. Med både
> browsere og alt andet som kunne skabe trafik på netværket slået fra, så
> var routeren helt vildt aktiv, hvilket gjorde at det var umuligt at
> komme igennem til printserveren.
>
> Efter at have sat routeren og alt andet udstyr til at køre med en fast
> IP adresse, så faldt routeren til ro og iMac'en kunne nu kommunikere med
> All-in-one fætteren.
>
> 2. Mac softwaren er åbenbart ikke lige så god som PC softwaren, for hver
> gang man stater HP Directoren på Mac'en, som fjernstyrer HP'en, så
> kommer den op med en fejl om at den ikke kan se HP'eren. Det siger man
> så OK til for det kan den godt alligevel. (
>
> På Mac'en er der et delay på ca. 20 - 30 sekunder før fx. en udskrivning
> går i gang, hvorimod der kun er ca. 5 sekunders delay på en PC. Det er
> dog til at leve med !!
>
> Konklusion:
>
> HP's OfficeJet G55 samt deres JetDirect 175X printserver er en
> fantastisk god løsning, hvis man vil have en kopimaskine, printer samt
> scanner i et. Kvaliteten er eminent i forhold til prisen og kan man leve
> med ikke at kunne køre med DHCP samt den relativ lange delay tid (som
> ikke umiddelbart kunne sættes ned), så er det en meget fin løsning til
> hjemmebrug eller et mindre kontor miljø.
>
> Det er mig stadig en gåde, hvorfor man ikke kan downloade driveren til
> Mac fra HPs site ? ((((((
>
> Efterskrift:
>
> På trods af HPs medfølgende software til Windows crashede en
> Fujitsu/Siemens bærbar totalt og den artikel jeg fandt på nettet
> underbygger dette, så er dette en god løsning, som dog kræver en meget
> kyndig person ved installation og konfigurering.
>
> http://www.epinions.com/content_6897241732
>
> --
> Ciao Jesper )
>
> http://www.gylling.net/



Jesper Haaber Gyllin~ (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 14-11-01 16:51

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> DHCP er vel ikke noget du bruger professionelt ?

Hhhmmm, både og ! Her er der tale om nogle private mennesker, som har 2
computere, så det burde jo ikke være noget problem, specielt ikke fordi
printserveren havde fået en fast IP.

Hvorfor ?

Jeg synes bestemt at HP's løsning burde kunne køre DHCP !


--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Thomas Bjorn Anderse~ (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 14-11-01 16:57

"Sascha" <sascha@mir.dk> writes:

> DHCP er vel ikke noget du bruger professionelt ?

Øh, hvad mener du? De fleste virksomheder anvender da DHCP.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Janus Sandsgaard (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 14-11-01 17:48

"Sascha" <sascha@mir.dk> writes:

> DHCP er vel ikke noget du bruger professionelt ?

Hvorfor skulle det ikke være det? Det er jo bare en måde at forsyne en
maskine med et ip-nummer.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Martin Edlich (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-11-01 17:56

In article <1f2vc2b.tnf0al1e5742aN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> 1. CyberCitys Cisco 677 router har åbenbart problemer med at kommunikere
> med HPs JetDirect 175X printserver, når routeren kører DHCP. Med både
> browsere og alt andet som kunne skabe trafik på netværket slået fra, så
> var routeren helt vildt aktiv, hvilket gjorde at det var umuligt at
> komme igennem til printserveren.

Så var jeg jo ikke på helt galt spor

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jesper Haaber Gyllin~ (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 14-11-01 18:08

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2vc2b.tnf0al1e5742aN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > 1. CyberCitys Cisco 677 router har åbenbart problemer med at kommunikere
> > med HPs JetDirect 175X printserver, når routeren kører DHCP. Med både
> > browsere og alt andet som kunne skabe trafik på netværket slået fra, så
> > var routeren helt vildt aktiv, hvilket gjorde at det var umuligt at
> > komme igennem til printserveren.
>
> Så var jeg jo ikke på helt galt spor

Du er en skat - der er en kold øl, hvis du har lyst.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Martin Edlich (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-11-01 23:18

In article <1f2vjo9.72mn5d1e7bd1mN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> > Så var jeg jo ikke på helt galt spor
>
> Du er en skat - der er en kold øl, hvis du har lyst.

Øeh, er det en date?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jesper Haaber Gyllin~ (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 14-11-01 23:59

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f2vjo9.72mn5d1e7bd1mN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > > Så var jeg jo ikke på helt galt spor
> >
> > Du er en skat - der er en kold øl, hvis du har lyst.
>
> Øeh, er det en date?

Nope, men din hjælp er meget påskønnet, så en kold øl er på sin plads.
)

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Martin Edlich (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-11-01 12:46

In article <1f2vztu.cvnbjqy41ou1N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> > Øeh, er det en date?
>
> Nope, men din hjælp er meget påskønnet, så en kold øl er på sin plads.
> )

Rigtig øl skal ikke være koldt, men vi kommer nok til at udsætte det til
efter januar.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Preben Bødker Nielse~ (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 15-11-01 13:38

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:
> Så var jeg jo ikke på helt galt spor
Til gengæld var du (for engangs skyld) ikke først

<1f2rcf7.17hctjp1cy0yuaN%preben@SLETlokalsat.dk>

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Martin Edlich (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-11-01 14:45

In article <1f2x1st.1xfxgx01qo3v28N%preben@SLETlokalsat.dk>,
preben@SLETlokalsat.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> > Så var jeg jo ikke på helt galt spor
> Til gengæld var du (for engangs skyld) ikke først

Øv næh, men mit svar var meget bedre

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste