Samtaleanlæg & bike2bike
Fra : Jacob

Dato : 14-11-01 10:56

Mange søger efter samtaleanlæg og/eller muligheden for bike-to-bike
kommunikation. Jeg kører selv med et anlæg fra firmaet baehr på 4. år
og er meget tilfreds med både form, fit and fuction samt finish er af
meget høj kvalitet.
Se mere på www.motocom.dk

mvh Jacob

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-11-01 08:32

ja men det er lige så dyrt som autocom, som vandt rides test af
intercom/bike2bike

plus det ser noget uhyggeligt sådan som de graver i hjelmens skum for at
tilpasse højtalerne....

jeg kunne ikek findet noget sæt hvor man kan sætte radioerne direkte til
mic/højtalere og have ptt samtidig ..men det er måske bare mig....

men kan du ikek fortælle lidt mere om hvilket udstyr du har, model mærke,
hvilken hjelm og hvor hurtig du kan køre og stadig snakke osv....?

Lasse
CBR1000f

Fra : Jacob

Dato : 23-11-01 13:19

Hej Lasse.
Jeg kan godt se ud fra det du skriver, at du ikke gider høre på andet
end autocom. Hvor gammel er den test du henviser til? markedet
udvikler sig jo også på det område.
Jeg kører med et samtaleanlæg fra baehr i nu 3 år(Verso Plus) uden
problemer.
Vi kører også med hjelme fra baehr (Silencer) som er testet til at
høre til markedets absolut mest støjsvage på markedet. Man skal jo se
det som en helhed (kvaliteten er jo ikke bedre end det svageste
led)(min. støj = høj kvalitet)
At man integrerer højtalere og ledningsnettet inden i hjelmen er da
det eneste rigtige. Man skulle da helst ikke kunne mærke forskel når
man tager hjemlen på, uanset om der sidder højtalere, mikrofon,
ledninger og stik i eller ej......enig??
Da jeg købte mit baehr anlæg i tidernes morgen, var det en betingelse,
at vi kunne snakke sammen selv ved tophastighed (for mange skuffelser
ved tidligere anlæg). det var ikke noget probelm selv ved 220km/t. Men
hvor mange har reelt brug for det??

M.v. mc-hilsen
Jacob

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 15-11-01 22:30

Det lyder som om få har erfaringer med disse radioer. Selv har jeg kig på
prisbillige ALAN 456, som bl.a. har den smarte intercom funktion, dvs.
samtale med bagsædepassager over én radio. Med 2 radioer kan 4 mand altså
tale sammen.
Er der nogen der har erfaring med disse vil jeg gerne høre nærmere.

Hilsen Hans
TransAlp 92

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-11-01 23:58

> [...]
> tale sammen.
> Er der nogen der har erfaring med disse vil jeg gerne høre nærmere.

Se evt. tråden "Bike to Bike" tilbage fra 1/10.

Allan Bojesen

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 18-11-01 14:59

Tak for tipset.
Her ser det unægteligt ud som om Cobra vinder over Alan, når det gælder
forståelse ved hastigheder over 100km/t. Så må man jo overveje om f.eks.
intercom-funktionen på Alan opvejer dette.
Hilsen Hans

Fra : Jakob Barfod

Dato : 20-11-01 12:20

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forståelse ved hastigheder over 100km/t. Så må man jo overveje om f.eks.
> intercom-funktionen på Alan opvejer dette.

Hvis man alligevel står og overvejer Alan-modellen, kan man vist med fordel
kigge forbi Louis.de's site, idet de har tilbud på dimserne lige nu:

http://www.louis.de/newsletter.php?topic=bestereste

--
Jakob