Spøgsmål til alle javascript-hajer
Fra : Karsten Vendler

Dato : 13-11-01 15:07

Hej JS-Hajer

Er det muligt at lave et Javascript, der kan konvertere en html side til en
printer friently side, vel at mærke udenat den cutter lange linier af, men
smider dem ned på næste linie.

Jeg har været rundt på forskellige hp'ere og kan sku ikke finde noget. det
handler om at der findes HP som allerede er lavet, og istedet for at lave
hele lortet om, så istedet finde en løsning med Java eller lign.

MVH Karsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-11-01 17:34

Nej, det er ikke muligt.
Du kan bruge CSS til at formatere til udskrift.
Se http://www.w3.org/style/

Fra : Rune Glerup

Dato : 14-11-01 20:33

Jens Peter Karlsen skrev:

> Du kan bruge CSS til at formatere til udskrift.

Det er nemlig en rigtig god idé.

I praksis laver man 2 eksterne stylesheets (eks. screen.css og
print.css), hvor print.css indeholder mål i centimeter el. tommer og har
defineret en serif-font, mens screen.css indeholder mål i em, % og/el.
pixels og har defineret en sans serif-font.

I HTML indsættes så:

<link rel="stylesheet" href="screen.css" type="text/css" media="screen">
<link rel="stylesheet" href="print.css" type="text/css" media="print">

Browseren vælger således selv det rigtige stylesheet til henholdsvis
visning på skærmen og udskrift.

Metoden virker kun i forholdsvist nye browsere. Jeg vil gætte på
generation 5 og derover.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/