implementere addCardsFrom ????
Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 00:10

Hejsa.

Jeg sidder og er ved at lave et lille kortspil.

Og skal implementere addCardsFrom( Pile p, int l, int h )

p er bunken de skal udtrækkes fra, fra nummer l til nummer h...

Jeg har fået lavet et bord, med en masse bunker på og den stak de skal
uddeles fra er Pile pX

Er der nogle der har en ide til det, da jeg er kørt lidt fast....

Det skal blive til en metode hvorfra jeg giver 4 kort til hver af de to
spillere.

På forhånd mange Tak

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 00:16

Eller rettere sagt det jeg skal er at implementere en metode der hedder
givkort() og som kan dele 4 kort ud til hver af de 2 spillere hvergang de
ikke har flere kort og ved nyt spil...kom vidst til at bytte lidt om på
tingene lige før....

Hygge

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 00:20

Hmm lader til at det er begge dele jeg skal implementere, så al hjælp er
velkommen SUK....
Tak

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-11-01 00:25

"Fist Of Java" <janimal@mail.trillegaarden.dk> writes:

> Hmm lader til at det er begge dele jeg skal implementere, så al hjælp er
> velkommen SUK....

Prøv at beskrive så grundigt du overhovedet kan, hvad dit program skal gøre.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : N/A

Dato : 14-11-01 00:37

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-11-01 00:37

"Fist Of Java" <janimal@mail.trillegaarden.dk> writes:

> Så en lang smøre, men det er da lidt udførligt håber jeg

Nej. Du har gengivet din opgavebeskrivelse, ikke hvordan du
forestiller dig at computeren skal løse problemet.

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 00:41

ahh oki kommer lige en mere så.

har tænkt mig at lave en metode der hedder givKortFra ( Pile p, int l, int
h)

og så i den uddele kort til de 2 spillere.
og lave noget med en at hvis pF eller pG er tom så skal der 4 kort i den,
samt hvis spillet er slut.

havde tænkt på noget med if (pF = null)
givKortFra( pX,0,4)

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 00:43

men det er vidst for simpelt, skal nok først

skrive noget med public void givKortFra(Pile p, int l, int h) {

pX = Pile p;
int 0 = l;
int 4 = h;

eller ved ikke rigtigt ???

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 01:44

Har nu fået lavet denne her.

public void givKort() {

if (pF.isEmpty()){
pF.addCardsFrom(pX,0,4);}
if (pG.isEmpty()){
pG.addCardsFrom(pX,0,4); }}

Og kører så givkort() Under

public CardGame() {
// ++ skriv kode der skal udføre ved start af programmet

givKort();
}

men kompileren forstår ikke hvad pF.isEmpty betyder

nogle ideer
"

Fra : Fist Of Java

Dato : 14-11-01 02:25

er ved at afprøve noget nyt, så lukker denne her tråd igen....