|
|
"jesper_m_h" <jesper_m_h.news@kandu.dk> wrote in message
news:bvzT9.33016$Hl6.3459270@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en RF600R og jeg gård og legejer med tanken om at få monteret et
> K&N Luftfilter.
> Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
> foreskeld ???
>
> SNIP>
> JMH
>
Hej Jesper,
Jeg har K&N luftfilter på min BMW K1200 RS og kan ikke mærke en skid
forskel.
Jeg har nu oxo monteret det mere for at slippe for at smide penge efter BMWs
originalfiltre og så få komforten ved ikke at skulle skifte filter hver gang
jeg laver service på cyklen. Jeg renser og smører filteret én gang om året -
nemlig om vinteren, når cyklen er buret inde.
Nu vil jeg tage min Suzuki DR 250S vinterged og køre hjem på weekend.
Go' weekend og med løftet venstre.
Carsten Eilersen
| |
|
Fint nok og det betyder også noget at man ikke skal smide penge ud til "papir" Hele tiden.
Hvad med Benzin Økonomien ???
ALLE siger at der er noget at hente der, når alle siger det så må det jo passe eller ???
Og så er der det med de andre stumper Karb, Udst, Tænding, Osv.
Det er lidt af en jungle når man ikke er Motor Guru !!!
JMH
| |
|
> Jeg har K&N luftfilter på min BMW K1200 RS og kan ikke mærke en skid
> forskel.
Variere også meget model, til model, samt i hvilken sammenhæng der
kommer KN i, så alt i alt, vil man kun kunne svare helt præcist om KN gir
noget, hvis det er den samme model, som ham der spørg har, det er prøvet på
:)
> Jeg har nu oxo monteret det mere for at slippe for at smide penge efter
BMWs
> originalfiltre og så få komforten ved ikke at skulle skifte filter hver
gang
> jeg laver service på cyklen. Jeg renser og smører filteret én gang om
året -
> nemlig om vinteren, når cyklen er buret inde.
Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu fast...
MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.
Banditten kan det åbne op for lidt ekstra heste (som om man vil mærke
dem) pga. den som standard har problemer med at trække vejret, og derved
hjælper et KN filter på det, så man kan hive lidt ekstra ud af den...
>
> Nu vil jeg tage min Suzuki DR 250S vinterged og køre hjem på weekend.
hmmm, jeg tror jeg skal ha klaget til vej væsnet, for ham der har
skravet sne, har banket ald sneen op af MZ'en med ploven, så den er rykket
10 cm. sidelæns... hva i H... er det for en bøsserøv.
VH
Lars Molnit
> Go' weekend og med løftet venstre.
> Carsten Eilersen
>
>
>
>
| |
|
> K&N Luftfilter.
> Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
foreskeld ???
jeg har også sådan et, og gætter på 1-2 hk mere.
Fordelen er størst økonomisk, da det aldrig skal skiftes.
ca. 700,- og 400 for et alm.
dog ca.120,- for et rense set.
bo-gsxR
| |
|
"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:avmqql$fd$1@sunsite.dk...
>
> > K&N Luftfilter.
> > Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
> foreskeld ???
>
SNIP
> dog ca.120,- for et rense set.
>
> bo-gsxR
>
>
Ja - men så'en et sæt med rensevæske og filterolie til at spraye på
efterfølgende holder nu osse til mange filterrensninger.
Mvh.
Carsten Eilersen
| |
|
Moller wrote:
>> Jeg har K&N luftfilter på min BMW K1200 RS og kan ikke mærke en skid
>> forskel.
>
> Variere også meget model, til model, samt i hvilken sammenhæng der
> kommer KN i, så alt i alt, vil man kun kunne svare helt præcist om KN
> gir noget, hvis det er den samme model, som ham der spørg har, det er
> prøvet på :)
> ¨
Ja, og en ting man altid skal huske... Folk der mærker forskel, har lige
kørt med et tilstoppet originalt filter, og får et frisk på??? det kan give
lidt stof til efter tanke..
>> Jeg har nu oxo monteret det mere for at slippe for at smide penge
>> efter BMWs originalfiltre og så få komforten ved ikke at skulle
>> skifte filter hver gang jeg laver service på cyklen. Jeg renser og
>> smører filteret én gang om året - nemlig om vinteren, når cyklen er
>> buret inde.
>
> Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu
> fast... MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.
Som der med garanti ALDRIG er blevet renset og fået filter olie...
>
> Banditten kan det åbne op for lidt ekstra heste (som om man vil
> mærke dem) pga. den som standard har problemer med at trække vejret,
> og derved hjælper et KN filter på det, så man kan hive lidt ekstra ud
> af den...
Men hvis du ikke modifice luftfilterkassen, vil K&N sikkert heller ikke
hjælpe...
mvh Tommy Fer
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.427 / Virus Database: 240 - Release Date: 06-12-2002
| |
|
modifice luftfilterkassen ???
Hvad mener du !!!
Jeg har selv tænkt på at der er et 48 mm. hul ind til filteret og bag filteret sidder der 4 Stk . 48 mm. Mikuni flat slice Carbs.
Lidt stor forskel men modificere hvordan !!!
Alle ider er velkomende.
| |
|
"Moller" <news@molnit.com> writes:
> Nøjagtig samme grund at der sider et KN filter i... hold nu fast...
> MZ'en :) *GGG* men jo der sider 1 i den.
Tsktsktsk... Bruger du virkelig luftfilter?
--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
| |
|
Jeg har altid brugt K&N filtre siden jeg i 1979, i "Cars and Cars
Conversion", læste om hvor gode de var i artiklen over2 nymre, "Last years
car is allready out of date", nemlig at de var/er bedre end at køre helt
uden luftfiltre, altså åbne tragte. Jeg bruger det på min BMW R60 selvom det
koster nogle gange mere end det original, til gengæld lever det længere og
skal under normale forhold først renses efter 100.000 km.
Gert Thorgersen
jesper_m_h <jesper_m_h.news@kandu.dk> skrev i en
news:bvzT9.33016$Hl6.3459270@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en RF600R og jeg gård og legejer med tanken om at få monteret et
> K&N Luftfilter.
> Er der nogle der har erfaringer med dette virker det og kan man mærke
> foreskeld ???
>
> Min MC Har en Arrows Karbon Udst og jeg ved ikke om der også er et jet
> kit i ???
> Der er ikke rektigt nogle der har kunne fortælle mig hvordan jeg kan se
> om den er kittet.
>
> Jeg lejer også med tanken om en tennings advanser 2 - 5 Grader.
> Er det noget der er værd at bruge penge på ???
>
> JMH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
|
Jo tak Men hvad med mod af luftfilter box ???
Jeg er ikke i tvivel om at filteret virker men det er ikke lige køre vejr og så kan jeg lige så godt få lavet noget ved den så den er klar til start når vi skal på bakken jeg har bestilt filteret og booket tid på rullen men hvad skal jeg gøre ved kassen som filteret sidder i for at det "giver" noget der kan mærkes ???
| |
|
Nogle tanker vedrørende luftfilter kasse !!!
Der sidder 4 Karbs hver på 40+ mm. og der er KUN et hul ind i kassen på 40+ mm.
Større hul mindere modstand mere luft mere træk i raketten ??
Der er kun 1 aktiv Karb ad gangen og det er derfor ikke nødigt at hullet ind er større end en Karb ???
Hvorfor er der nogle der bruger et filter pr Karb ???
Hvor vigtig er "kassen" Balance resonans modtræk Osv. ???
| |
| Accepteret svar Fra : Nyhedsbruger | Modtaget 50 point Dato : 12-01-03 00:18 |
|
> Min MC Har en Arrows Karbon Udst og jeg ved ikke om der også er et jet
> kit i ???
> Der er ikke rektigt nogle der har kunne fortælle mig hvordan jeg kan se
> om den er kittet.
Hvis det er et Factory Jet Kit, kan du kende det på at der er medleveret
rustfri unbraco skruer til svømmehusene, i stedet for de originale
stjerneskruer. Desuden er fjederen over vacum spjældet meget kortere end
originalen. Original fjederen er så lang at den er vanskelig at holde på
plads når låget sættes på, det er fjederen fra jet kittet slet ikke.Nålen
er også tydelig meget længere konisk på jet kittet, men det kræver nok at du
har den originale at sammenligne med.
Jeg kunne ikke mærke forskel om jeg kørte med original filter eller KN
m.v.h. Ervin
RF900R
| |
|
Ok og tak det er lige den slags oplysninger jeg var ude efter, med hensyn til om den er kittet eller ikke.
Så er der bare et spørgsmål tilbage Mod af filterkasse Hvad Hvod Hvordan ???
| |
| Godkendelse af svar Fra : jesper_m_h |
Dato : 12-01-03 17:02 |
|
Tak for svaret Ervin Metzdorf.
Dejligt at der er nogle der har styr på mekanikken
Det kunne mit værksted ikke svare på !!!
| |
| Kommentar Fra : krogmc |
Dato : 28-01-03 18:20 |
|
Hej Jesper
Min erfaring og andres siger mig at disse kn-filtre er spild af penge.
jeg bruger selv BMC (de har både almindelige filtre og race filtre) da de kommer direkte fra racerverdenen, de bliver i dag lavet til både biler og motorcykler.
Får at give dig et eksempel på deres effekt kan jeg fortælle at monteret på en BMW M3 fra 91' gav BMC 18.3 HK.
Jeg bruger selv BMC på min ZX-9R og det virker.
Jeg har desværre ikke haft cyklen på rullefelt endnu, men jeg vil gætte på at den har 160-165 HK på baghjulet.
Pas på med en modifikation af luftfilterkassen, du kan nemt ødelægge det flow der er i systemet, det er en verden for sig, at rode med aerodynamikken (kig bare på en helikopter).
| |
|
Tak
Hvad mener du med (Helikopter) har du en hendvisning ???
| |
| Kommentar Fra : krogmc |
Dato : 28-01-03 19:16 |
|
En helikopter har en vinge der bevæger sig og den skal tvinges i luften, den kan ganske enkelt ikke flyve.
Et fastvingefly kan nemt flyve bare den kommer op på en bestemt hastighed, den skal under ingen omstændigheder tvinges i luften, det kommer den helt af sig selv.
Begge dele kan flyve, men der er stor forskel på måden.
Det er det samme med luftfilterkassen, luften kommer ind i kassen uanset, hvor hullet i kassen er og hvis du ændre på det, så kommer luften stadig ind i kassen, men pludselig på en helt anden måde.
Det er der at hele videnskaben ligger, du skal have et maksimalt flow.
Det var bare min måde at lave en sammenligning, er den helt tosset !!! (måske en arb. skade fra flyvningen)
| |
|
Ikke så dumt enda.
Det er netop min pointe, og grunden til at jeg ikke bare bore hulle i min airbox (på den rigtige side det med at flowet SKAL være på en rigtig måde og uden ødeleggende turbolenser (hvirvler) jeg ved at disse kan stoppe en luft strøm næsten helt op. Og det er jo ikke lige det der er meningen.
Jesper_m_h
| |
| Kommentar Fra : krogmc |
Dato : 28-01-03 20:00 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|