/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus
Fra : Daxxa
Vist : 1027 gange
50 point
Dato : 25-01-07 15:08

Hejsa, Har hørt mange snakke om det der antivirus der hedder Comodo: http://www.comodogroup.com/products/free_products.html
Er det noget i kan anbefale?? Og er det bedre end Avg som jeg bruger lige for tiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 15:51

Comodos produkter er alletiders......

Kan kun anbefales....

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 15:54

Men er antivirussen bedre end AVG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:20

Bedre er jo lidt af en smagssag.....

Begge virke udmærket.....

Bruger selv
AVG
Comodo Firewall
Comodo Anti Spam....

At jeg bruger AVG fremfor Comodo Antivirus skyldes ene og alene at jeg syntes den er mere "stand alone" - men det er lidt en smagssag....

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 16:22

Okay,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 17:58

avira eller aol´s active virus shield som antivirus program

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html

og firewall enten comodo (som er måske lidt mere aggressiv end de fleste bryder sig om) - eller goldtach www.goldtach.com (stærk lille sag)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 18:13

Comodo laver nogle fremragende programmer, især må deres firewall fremhæves. Comodo antivirus (beta) er derimod ikke godt nok endnu. Tests viser, at det halter langt efter de kendte antivirus, og jeg kan ikke anbefale at man satser på det endnu. Comodo arbejder på at forbedre det, men der vil nok gå et år eller to, før det er godt nok.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-07 18:55

http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82&mnu=82

Du du skal langt ned på listen, for at finde Comodo, så det er slet ikke godt nok. Her hos AV-Comparatives, er Comodo ikke en gang godt nok til at komme med i testrunderne. De har alligevel fornyligt afprøvet Comodo, og det fandt kun ca 30% af virus http://www.av-comparatives.org/forum/viewtopic.php?t=674&sid=03655fbe35f9e2628cb34072d742bc67

Brug et af de kendte antivirus, ind til Comodo evt er blevet godt nok. Det skal det nok blive en gang.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 20:58

stl_s hva vil du anbefale??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 21:17
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 21:20

Kan man egentlig godt køre med både Avg og Avira

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 21:23

Nej, du må kun have et antivirus af gangen, ellers kan de konflikte, og dermed beskytter de dårligere.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 21:25

Så skal fjerne AVG

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 21:27

Ja, det er nødvendigt, hvis du vil undgå problemer.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 21:29

Så, kører kun med Avira nu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 21:30

Så er du godt kørende

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-01-07 21:31

Okay godt :P

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 22:03

Hvis du ikke allerede har den, kan det være en god ide at supplere med Windows Defender, til at snuppe reklamesnavset (Spyware-Adware) http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-01-07 15:14

Kan ikk når jeg vil installere står der bare: Installationspakken understøttes ikke af denne processor type. Kontakt program forhandleren

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-01-07 15:19

Hmm har fået den til det nu

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 04-02-07 17:08

Tak for svaret stl_s.