|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 19-01-07 23:33 |
|
Nu foreligger muligheden jo for, at det er fordi bremsebelægningen er ved at være slidt og trænger til udskiftning , at kablet er for slapt.
Så derfor bør du få det tjekket inden du begynder bare at stramme kablet. (som du i øvrigt heller ikke bør eksperimentere med, hvis du slet ikke har forstand på at rode med gamle biler.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Tri |
Dato : 20-01-07 01:18 |
|
Jeg vil kikke på det, når det en gang er blevet så lyst at jeg kan se hvad jeg laver.
Tri
| |
| Accepteret svar Fra : pims | Modtaget 200 point Dato : 20-01-07 15:34 |
|
Den bedste måde at justere håndbremsen på, er at pille bremsetromlen af, blæse støvet væk,(hold dig for ansigtet når du gør det) og dernæst stramme bremsebakkerne op på det lille tandhjul som sidder på udrykkerarmen, i de fleste tilfælde. Det er ikke kun din håndbremse som er svag, det samme gælder når du træder på bremsepedalen.
Sørg for at der er lige nøjagtig frigang mellem tromle og bakker, så skulle den være der. Mvh. Pims
| |
|
Anbefalelse kraftigt ikke at justere kablet inde i bilen. Af med tromlerne, kontroller hvor meget klods der er tilbage på bakkerne, kunne tryde på de var slidt lidt ned. Kontroller samtidig hjulcylinderne for utætheder mv. Tag forsigtigt en skruetrækker og tryk ind på stemplet i hver side og tjek om du kan presse dem forsigtigt ind. Tjek samtidig om der løber væske ud, hvis et af de to tilfælde passer, så skift hjulcylinderne med det samme, husk udluftning bagefter. Hvis du ikke er helt sikker, så hellere ofre lidt penge på at få en til at gøre det - det er trodsalt bilens bremser vi kigger på...
Mvh Klaus.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Tri |
Dato : 05-02-07 00:02 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|