|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 18-01-07 14:49 |
|
118 ved ikke en tøddel mere end alle andre af den slags....
Det er muligt de opdaterer hver dag men det er måske med oplysninger der er "månedsvis" gamle....
Ingen skal bilde mig ind at de får oplysninger fra folkeregister til daglig.... Endsige nogensinde
| |
| Kommentar Fra : ferik |
Dato : 18-01-07 14:55 |
|
på den nævnte adr blev der meldt flytning til TDC i dec mdr
søgning på nr giver stadig den gamle adr
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 18-01-07 15:10 |
|
Var selv med til at bedømme tippet....
De KAN ikke vide mere end andre af samme slags...
Det er "pengemaskiner" beregnet til folk der ikke selv "gider" at søge, da du selv kan finde nøjagtig de samme oplysninger på nettet....
Hvor skulle de også vide mere fra end andre ????
Den eneste SIKRE måde at finde adresser på folk er via folkeregister og personnummer.....
Og det har de IKKE adgang til
| |
| Kommentar Fra : Balcanard |
Dato : 18-01-07 15:31 |
|
===>ferik: Dit fænomen har jeg ligegodt ingen forklaring på, men skrev kun tippet ud fra to egne oplevelser i går og i dag. Det ene opkald viste sig at være fra en medarbejder hos Nordea, men nummeret lignede slet ikke hovednummeret. Det andet var fra kommunen vedrørende ejendomsskat, og også i dette tilfælde et helt ukendt nummer. Søgte på såvel Krak som på DGS uden held. Fandt det med det samme hos 118-online.
Har din familie ikke klaget til TDC over den noget sløve opdatering?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 18-01-07 15:43 |
|
"Balcanard"
Du må ikke misforstå det....
Det var/er ikke en kritik af tippet som sådan.
Men blot for at pointere at de umuligt kan vide mere end andre.
Derfor kan du også finde "forskellige" oplysninger hos de forskellige oplysningsnumre/sider..
Nogen ved noget den anden ikke ved og omvendt...
I den sidste ende får de alle oplysningerne fra samme sted, nemlig diverse databaser såsom kundekartoteker, telefonbøger osv...
De kan ALDRIG ligge inde med "nyeste" oplysninger - kun seneste...
Men bevares - TDC har nok den største kundekreds...
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 18-01-07 16:08 |
| | |
| Accepteret svar Fra : Balcanard | Modtaget 50 point Dato : 18-01-07 16:26 |
|
Tager det ikke som kritik - kun har jeg i nævnte to tilfælde fundet 118-online mere omfattende og fyldestgørende, og det fandt jeg praktisk. For jeg hader simpelthen, hvis der på tlf. er ubesvarede opkald, og man ikke ved, hvem det er fra. Tidligere ringede jeg tilbage, men det gør jeg ikke mere, hvis nummeret er ukendt. Har været ude for, at det "bare" var tilbud på avis/forsikring/bogpakke o.lign.
Men I har nok ret, de fortæller ikke alt det, de ved, for så vil der jo ikke blive nogen opkald til 118.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 18-01-07 18:37 |
|
Forleden dag skulle jeg ringe til nogle venner, tlf tonen lød helt forkert, så jeg tjekkede nummeret
på de gule sider, men fik kun oplyst mobilnummeret. Jeg har så lige prøvet på berbox link, og der fik jeg fastnetnummeret???
| |
| Godkendelse af svar Fra : ferik |
Dato : 18-01-07 21:26 |
|
Tak for svaret Balcanard.
hvis man kun kunne lægge TIP ind der var 100 %
så kom der nok ikke ret mange
| |
| Kommentar Fra : Balcanard |
Dato : 19-01-07 07:21 |
|
Velbekomme. Det var jo så bare slet ikke nogen strålehistorie alligevel
Jeg var bare heldig i lige netop de omtalte situationer.
Gad vide, hvorfor man egentlig er så sløv med opdateringerne. Jeg mener, når der hhv. er meldt flytning og opsagt abonnement??
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|