/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
speedake igen igen
Fra : jlbendtsen
Vist : 533 gange
150 point
Dato : 09-01-07 19:00

Har endnu et problem med min peogeut speedake..
når den har kørt et stykke tid går den død hvorefter den så kan starte efter et stykke tid.
har snart endevendt det hele
renset karb.
skiftet tændrør
ordnet membran

der har så tidligere været et problem med vand i tanken som jeg så har haft tømt helt og renset
og skiftet tændrøret efter.

jeg har haft benzin slangen af og drejet nøglen og når jeg trykkede på starteren løb benzinen men stoppede ikke før lang tid efter at jeg drejede nøglen tilbage.
Kan der være noget galt med den vakuum hane der sidder i bunden af tanken?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-01-07 20:54

Hvis nogen skulle være i tvivl hvad jeg mener er det den her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=799323918&n=2039340389&pn=2039340390
Det er godt nok til vivacity men den til speedake ligner overhovedet ikke den der sidder på min

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 09-01-07 23:41

Jeg mener nu du er inde på et sidespor, for den automatiske benzinhane, ser nu ud til at fungere rigtig, den er først defekt når den ikke vil åbne, og den skal jo netop åbne når motoren roterer, og det gør den jo, at den så er lidt længe om at lukke, gør jo ikke noget.
Jeg ville mistænke et for tæt benzinlåg, eller tændrørshætte, og i værste fald en defekt tændspole/CDI enhed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-01-07 08:17

Prøver at sætte en ny tændrørshætte på når jeg kommer hjem fra arb.

Grunden til at jeg mistænker benzinhanen er at der har været vand i tanken og også rust.Tænker så at der måske er noget metal i den mekanisme som er rustet så den måske ikke bevæger sig ordentligt.en anden grund er at hver gang den døde lyste benzinlampen og så vidt jeg kan se er den lampe forbundet til denne hane.
men håber da bare at det er sådan en bagatel som hætten da den er væsentligt billigere end en ny hane

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-01-07 12:48

Har forresten også bemærket at den af og til går højt op i tomgang ,nøjagtigt det samme sker der når jeg tager vacum slangen af.prøvede at lade den holde og køre mens jeg skiftede mellem at holde en finger for slangen og slippe (slangen sad på indsugningsstudsen) og den gik op og ned i tomgang.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-01-07 17:40

En ubelastet motor går altid op i omdr. når den får falsk luft, eller benzinblandingen bliver tynd, feks. mangel på benzin.
Har du tjekket at problemet ikke er for tæt benzinlåg. Det optræder tydligst når tanken er meget fuld, og kan også høres når man har kørt et par km, og så slukker og tager låget af, så kan man høre der slipper luft ind. Problemet løses ved at bore et meget lille bor gennem låget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-01-07 17:43

Dit problem kan jo også være karburatoris, her i den kolde tid, det løses med en sjat karburatorsprit, i tanken, ca 2%, alm. sprit kan også bruges til nød.
Spritten får jo også evnt. vand ud af systemet, da det opløser vand i benzinen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-01-07 20:22

Har skiftet hætten, stadig dum pegøjt headache...
kører allerede med sprit og tvivler på at det er tankdækslet da at der sidder en overløbslange på toppen så der burde ikke kunne være undertryk.. Cdien er næsten lige blevet skiftet..og også tændspolen.. den er faktisk så godt som hoved renoveret og i tip top stand bortset fra at den ikke vil køre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-01-07 22:25

bortset fra at den ikke vil køre? Det vil den vel godt et stykke vej?
Hvor langt kører den, før den begynder at gå i stå? Og når du så starter igen, er det let nok at starte og kan den så køre igen lige så langt.
Løber det stærkt nok i benzinslangen.
Trækker den godt nok? Er der lavet noget ved den? Hvor stor dyse, er det den orginale?
PS: Selv et nyt tændrør kan være defekt
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 11-01-07 06:21

jamen den kører ca lige langt hver gang og der går et lille stykke tid inden den starter igen. når den kører, kører den godt og optrækket er helt fint. den er lovlig dysen er vidst original har ikke lige tjecket størelsen har prøvet med forskellige tændrør .men lagde mærke til igår da at den gik i stå at der ikke var benzin i benzinfilteret så endnu en grund til at mistænke den vacum hane.har bestilt en ny og får den først i morgen så må vi se om det løser det.det virker ihvertfald som om den ikke får noget benz.

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 15-01-07 16:03

Hej Palle

Har skiftet vacum hanen og har kørt ca 40 Km idag så det var den det var galt med.. så ved vi da det til en anden gang

Men tak for dine råd , det var jo nok ingen skade til at gå de ting igennem.

Men skulle ikke undre mig at jeg snart vender tilbage med et nyt problem

så vi skrives jo nok ved