/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
diodelys i instrumentering
Fra : hojriiskim
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 07-01-07 14:56

hey..

har kigget på følgende:

http://www.dioder.dk/produkter.aspx?KategoriID=10000&subid=53

toyota kit 2 som passer til E31 instrumentering.

Kan det gøres billigere? det er jo extremt nemt bare at skifte pæren, men kan det evt fåes som samle sæt og man derved kan spare noget eller et eller andet?

Kan man evt sætte nogle røde og blå dioder i så nålene lyser rødt og tallene osv. lyser blåt?

nogen der ved om dette kit er det samme?

det de kalder toyota kit 2(lige som dioder.dk gør - og samme pris)
http://www.astina .dk/product_info.php?cPath=47_255_414&products_id=3298&osCsid=0818ab42cd3f791469f74e191542ce72

på forhånd tak..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 07-01-07 14:57

det er et GTi iunstrumentering i en corolla AE92 vi snakker om..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 07-01-07 14:59
Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-07 13:35

Spørgsmålet er om det er dyrt ???

Du får et sæt, med manual osv. forklaring til hvor du skal lodde hvis du overhovedt skal det.

Du kan sikkert spare en masse.... Men så skal du også selv finde de rigtig dioder, finde forklaring på at skille instrumentbordet ad, Finde modstande til dioderne, lodde det hele sammen.

Køber du sættet får du det hele, og slipper for at skulle lodde modstande og dioder sammen.

Du kan jo bare vælge en anden farve diode til viserne.

Så det er jo en smag sag, hvor meget tid du vil bruge.

Men hvis du vil spare så start med at skille instrumentpanelet ad, og find ud af hvor mange dioder du skal bruge - køb dioderne med passende modstand - lod dem sammen og lim dioderne i med en limpistol - saml alle ledningerne, så skulle det vel køre og du sparer sikkert 50%

Så skal du bare gøre op med dig selv om det er værd at spare 50 – 100,- kr for selv at lodde det hele sammen, med risiko for at resultatet ikke bliver lige så godt som det købte, så er det jo dyrt sparede penge.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 08-01-07 17:33

Okay.. jeg tror jeg holder mig til sættet efter din forklaring.. :D

Ang. en anden farve til viserne:
Jeg har haft bilen skilt ad et par gange da det er bil nummer 2 i den model jeg har opbygget efter en skade, så ved godt hvordan den skilles ad.
Men mit problem er jeg ikk ved om en pære lyser til viserne og en anden til baggrunden, eller om det er den/de samme pære der lyser til visere og baggrund.

nogen der ved det?

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-01-07 21:44

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : Sikots

Dato : 23-01-07 12:24

Prøv at læse denne forum-post hos Toyota Club Denmark: http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?55953.0#post_56942

Jeg mener det er i den post der bliver skrevet at man ikke bare lige kan skifte farven på viseren i instrumentbordet!

Eventuelt, køb da hvide urskiver hos Birba eller astina og få rød baggrundsbelysning ;)